Håller med. Det är nog inte många som slänger sina knivar så lättvindigt.norpan_; sa:Köper bara Mora men inte slänger jag dem när de behövs skärpas. Jag slipar dem så länge det går. Det blir playwood skivan med fastsatt slipapp.
/mattias
~Paul~
Håller med. Det är nog inte många som slänger sina knivar så lättvindigt.norpan_; sa:Köper bara Mora men inte slänger jag dem när de behövs skärpas. Jag slipar dem så länge det går. Det blir playwood skivan med fastsatt slipapp.
/mattias
1. Jag använder 9 knivar regelbundet i mitt kök:klippen; sa:1. Använder du omväxlande tre knivar i köket eller alla tre på en gång?
2. Måhända är okunskapen om detta nå't som gjort att jag ännu inte vetat om att jag hade behov av det på familjens köksknivar för att förbättra eller bibehålla deras egenskaper?
Hahaah, ja, du har förmodligen rättalven; sa:Mäter man på det sättet så lär du själv vara en statistiskt signifikant bidragande orsak till det ökade intresset![]()
dePaul; sa:Hahaah, ja, du har förmodligen rättalven; sa:Mäter man på det sättet så lär du själv vara en statistiskt signifikant bidragande orsak till det ökade intresset![]()
![]()
~Paul~
Tack PerBrune; sa:73 träffar av 861 till dags dato, vilket i runda slängar är nästan 8,5 %.
Varav detta bara är ett http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=24262 med intressant innehåll, för de som undertecknad som inte förstått att knivar är en hel vetenskap, även om jag har en kniv som jag bara använder till att kapa rabarber ,och en annan kniv bara för djupfryst fisk.
Per Brune
Ja lite tänder är det. En stor ”urgröpning” och sedan 2 små, en ”urgröpning” osv. Förmodligen köpt på Clas O fast den verkar ha utgått ur sortimentet.dePaul; sa:Tack PerBrune; sa:73 träffar av 861 till dags dato, vilket i runda slängar är nästan 8,5 %.
Varav detta bara är ett http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=24262 med intressant innehåll, för de som undertecknad som inte förstått att knivar är en hel vetenskap, även om jag har en kniv som jag bara använder till att kapa rabarber ,och en annan kniv bara för djupfryst fisk.
Per Brune. Ja, det är onekligen en hel del. Jasså rabarber. En liten sågtandning där gör susen
~Paul~