Ober Gabelhorn, Arbengrat

Hej

Har någon varit på Ober Gabelhorn och klättrat Arbengrat ned (eller upp), jag undrar mest om Arben ridge som kan ses i gult här; http://www.summitpost.org/images/original/454809.JPG
Är det svårt att hitta vart man ska lämna ridgen och rappel ner, vi kommer klättra berget i helgen om vädret tillåter och jag har svårt att hitta information.

(ursäkta svensk engelskan, jag använder inte svenska så mycket nummer och jag använder antingen engelska eller franska när jag klättra)

mvh

Vilket vackert berg! Det kan bli en kanontur om du får samma väder som på bilden.

Tyvärr har jag inte den information du söker men det finns en nyutgiven förare från den schweiziska alpklubben som borde innehålla det du behöver. Den borde gå att få tag på i Zermatt, dock är den på tyska.

Lycka till!

Staffan E

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vilket vackert berg! Det kan bli en kanontur om du får samma väder som på bilden.

Tyvärr har jag inte den information du söker men det finns en nyutgiven förare från den schweiziska alpklubben som borde innehålla det du behöver. Den borde gå att få tag på i Zermatt, dock är den på tyska.

Lycka till!

Staffan E
Jepp, vi hoppas på bra väder, just nu är vädret här i scheize riktigt dåligt, men helgen se bra ut.

Tack för tipset jag ska se om jag kan hitta den, lite pinsamt då jag är aktiv i den schweiziska alpinaklubben....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips