Nyhet i garminformatet - färger kan editeras

fr_typ-vi.jpg


Bilden visar stigar som jag ändrat till väg 0x6 i fransk topokarta som inte använder 0x6 i övrigt. Filen lades up med Sendmap20 beta 3.3 till 60 CSx med fírmware 2.70 jämte filen edit_types.typ som Stan tillhandahåller på map_authors.
 
Nyfiken

Hej
Vars hittar man denna typ fil? Det skulle vara väldigt kul att lära sig alla små finnesser osv, som man kan göra med GPSén förutom det som står i manualen. Vad gäller sendmap så märkte jag att man kan skapa en fil av kartorna och spara på datorns hårddisk, och sedan överföra filen via USB2 kortläsare till GPSéns minneskort (60CSX), det går mycket fortare och man kan skapa GMAPSUPP.IMG filer i olika varianter om man sedan vill byta, för fast jag har ett 1Gb minnes kort så verkar det vara begränsning till 512Mb på GMAPSUPP.IMG filen för att få funktion på kartorna.
Finns det fler typer av filer man kan lägga in på minneskortet som GPSén kan läsa för att få ut fler funktioner/finnesser ?
 
I den nya Topo NL används en polygon för hed som är osynlig i Mapsource och på GPSen. Koden är 0x00 och label HEIDE. Den är förmodligen där i väntan på färgredigeringsmöjligheterna.

Original från Texel nära stranden

heide_NL_org-vi.jpg


Jag ändrade till 0x5d som är koden för amerikanska indianreservat. Sådana finns inte i Nederländerna så vitt jag vet.

HEIDE_NL-vi.jpg
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.