• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Hejsan alla paddelsugna : )

Kul med intresse! nu verkar jag kunna få hjälp med förflyttning per bil av min kajak till valfri plats imorgon. Jag undrar om du som vill hyra kajak har kollat om man verkligen kan hyra på önnered, för sist vi skulle göra det, så hade de ändrat uthyrningssystemet där.
Mitt förslag lyder:
Vi utgår från Hinsholmen och de som inte har kajak får hyra sina kajaker där. Boka i förväg. Start klockan 11 därifrån.
Tag med en egen gottig matsäck för en halvdag på sjön. Paddling och förstås även lite sköna stopp. Bad och rolling för den som vill. Försöka se till att komma tillbaka till ungefär klockan 18 till Hinsholmen.
Låter detta bra?

Ps. Skicka gärna ditt telefonnummer till mig vi meddelanden här, så kan jag ringa dig om någonting skulle förändras tills imorgon D.S.

Vi hoppas på bra väder och inte alltför kraftig vind : )
 
Förhinder och ny chans

Jag har tyvärr fått förhinder och kan inte vara med och paddla imorgon söndag. Önskar er i alla fall en go tur och det ser ju ut att bli bra paddelväder.

Någon som är sugen på en liknande paddling nästa söndag? Kanske utgå från Styrsö?

/Nadia
 
Paddling denna /nästa vecka

Tack för en trevlig paddling på söndag :) Kul att prova en annan kajakmodell.

Ska vara ledig resten av veckan och möjligtvis nästa vecka också. Funderar på en vandring i Svartedalen eller/och en längre paddling. Det var lite prat om en längre paddeltur söder om Styrsö med övernattning. Någon som är intresserad?

hälsn/Sara
 
Hej Sara!

Jag är intresserad av en tur. Är ledig nästa vecka,men vet ännu inte hur övriga planer faller sig, men intresserad är jag.
Kul att träffas i söndags!
 
Hej!

Jag är också ledig nästa vecka 33, och är intresserad av en tur gärna Styrsö med eller utan övernattning.

Mvh
Christina
 
Gbg-Orust!

Någon som vill paddla Gbg-västra Orust med början nu på torsdag morgon,
och sedan snirkla runt utanför Stocken med omnejd i helgen? A
 
Fredagspaddling

Fick fredagen ledig.
Tänkte mig en längre dagspaddling annorstädes än just utanför Göteborg.
Har 2 kajakhållare te bilen så är ngn sugen på att hänga med så lägg ett svar, läser tråden i kväll.
Eller messa på noll 7 tre sex sex 1 7 fyra ett 1.
Tänkte mig väl uppåt Marstrand, eller liknande.
Blir lite exprimenterande med plats.
Satsar väl på att ha kajaken på taket senast 9 i så fall.
Har min egen i containrarna i Fiskebäck.
//Micke
 
Några inlägg upp är det tal om flerdagars tur, gäller det nästa vecka eller nu i till helgen?
Vore kul med en lördag/söndagstur (kanske även avresa på fredag em)

Joakim
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.