Nyårsstängt Stensdalen?

Vafalls? På STFs hemsida ser det ut som att stugorna i Stensdalen, Lunndörren och Vålåstugan INTE är öppna under mellandagarna (typ 27 dec - 6 jan). Någon som har kollat upp om hemsidans uppgifter stämmer? Är detta något nytt påfund eller var det så ifjol också?

/K
 
Vafalls? På STFs hemsida ser det ut som att stugorna i Stensdalen, Lunndörren och Vålåstugan INTE är öppna under mellandagarna (typ 27 dec - 6 jan). Någon som har kollat upp om hemsidans uppgifter stämmer? Är detta något nytt påfund eller var det så ifjol också?

/K

Det stämmer, stugorna är stängda över nyår i år.
 
Japp, nyårsperioden är indragen i år. Man kan misstänka att det är en reaktion på de senaste årens urusla snötillgång vid den tiden och får därmed hoppas på en återkomst av såväl snö som öppenhet framledes.
 
Tackar för svar :)

Får tacka för infon!

Jag kollade med STF kundtjänst men de hade inget klart svar, bara spekulerade i att det kunde bero på dålig beläggning senaste åren pga dåligt med snö. Kan jag ha förståelse för, jag är nog en av de som inte åkt upp pga tveksamt skidföre. Och jag kan tänka mig att det inte är så många i området ändå annat än just kring nyår, så det böir svårt att få ekonomi i det hela.

Trist ändå, får hoppas på bättre vintrar framöver så kanske de öppnar igen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Apelsinjos Tips på dagstur från Stendalsstugan? Turskidåkning 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...