Nya sköna pannlampor på G!

Få märken håller så hög kvalitet på sina grejer som Surefire. Nu klämmer de fram 3 nya pannlampor: Saint Minimus Vision med varmare ljus än syskonet Saint Minimus. Saint Minimus med 2AA batterier istället för 1 CR123A. Sist men nog inte minst Saint Maxiimus med uppladdningsbart lithiumbatteri och 500 lumen styrka. Lär kosta, men smakar säkert riktigt fint.

http://www.lapolicegear.com/sf-future-items.html

/M

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Är inte 500 lumen ganska mycket för en pannlampa?
shocked.gif

Borde kunna sveda av håret ganska effektivt
Svettas.gif
.

Å andra sidan. Är det LED så är det ingen fara?

~Paul~

Åh nej, seved och DePaul i samma tråd som visar intresse för pannlampor. Jag förutspår en tråd som lever i många år och blir minst 200 sidor lång.... :cool:

"Är inte 500 lumen ganska mycket för en pannlampa?
shocked.gif
"

Jo, för mina behov åtminstone. Den jag använder nu har 190 och det är verkligen mycket. Men känns rätt gött ibland, t ex när man traskar hem genom en mörk skog efter vildsvinsvak. Men ute på tur är det väl sällan det behövs mer än för bokläsning och nattliga eliminationsåtgärder. Max 30?
Antar cyklister och mer kvalificerade eftersöksjägare uppskattar rejält med kräm dock.

"Borde kunna sveda av håret ganska effektivt
Svettas.gif
."

Jag har fördelen att mitt hårfäste krupit up de sista åren, så det skulle nog gå vägen :) Funderar dock på hur/om det skulle störa ögonen? Fast tar man en titt på den här å andra sidan, så behöver man nog adrig klippa sig igen och kanske släpa med svetsvisir i ryggan:

http://www.lupine.de/web/en/products/headlights/betty/xpro/

2600 lumen....

/M

Åh nej, seved och DePaul i samma tråd som visar intresse för pannlampor. Jag förutspår en tråd som lever i många år och blir minst 200 sidor lång.... :cool:

Asgarv :) Ja risken kanske är rätt stor. Va fn det är inte lätt när man är lite nördig. :)

Jag har en hottad Maglite som är på ca 700 lumen. Den blir lite varm, annars är det ingen fara. Vet tillverkarn bara vad dom gör, så är det ingen fara. Och överskrider man inte rekomendationerna så går det bra. :)

Seved

Få märken håller så hög kvalitet på sina grejer som Surefire. Nu klämmer de fram 3 nya pannlampor: Saint Minimus Vision med varmare ljus än syskonet Saint Minimus. Saint Minimus med 2AA batterier istället för 1 CR123A. Sist men nog inte minst Saint Maxiimus med uppladdningsbart lithiumbatteri och 500 lumen styrka. Lär kosta, men smakar säkert riktigt fint.

http://www.lapolicegear.com/sf-future-items.html

/M

Bra med 2 AA batterier det är lätt a fixa batterier då.

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips