Nya Klättermusen säckar på deras hemsdia

Jag tycker de ser fula ut och dessutom svårt att bedöma dess funktionella syfte? Alla säckar ser lika ut, bara vissa detaljer skiljer dem. Svårt att se hur de ska användas i något sammanhang...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag håller helt med om att säckarna ser överarbetade och överdesignade ut. (Ganska fula också...) Men brist på användningsområde håller jag inte med om, jag kan nog tycka att Arvaker 60 liter, 1950 gram, med "integrerad ramförlängning med tälthylla" låter ganska spännande och inte så farligt tung heller. Tänk turer där man i början behöver ha tältet, eller ölbacken/klätterprylarna/fiskeväskan, utanpå säcken för att senare, när maten sinat, kunna rymma allt i säcken. Sen vete fasen om man vågar köpa någon KM-säck version 1.0, de brukar ju kunna ha en del barnsjukdomar...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips