Nya friluftskartan Pro V2

Tackar HMR, ska fixas inom kort.

Edit: nu har det brunnit på IT-avdelningen. Vi har filter på jobbet för vapen och porr men att jag inte kan gå in på resmark.se:s sidor var nåt nytt :)
Edit2: Ah, är det du som är Resmark?

Se http://www.bmwklubben.se/viewtopic.php?f=224&t=4722

Det har ingen betydelse om du kör XP eller W7. Går bra att typa om både med 6.13.7 och 6.16.3. Dock skall typ-filen läggas på lite olika platser och/eller registerposten se lite olika ut.

Se även http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=57235

Edit: nu har det brunnit på IT-avdelningen. Vi har filter på jobbet för vapen och porr men att jag inte kan gå in på resmark.se:s sidor var nåt nytt :)
Edit2: Ah, är det du som är Resmark?

Finns en hel del offroad MC-porr på min site. Se t ex mc.resmark.se . Fast du kommer ju inte in där....

Så då får jag istället berätta att det är bilder på galna gubbar bland grus & lera. 75% av oss har en Garmin 278 på styret. Resten har 60Cx eller Zumo. De resorna vore nästan omöjliga utan omtypade kartor. Ofta topo-kartor. Grundkrav på våra GPS:er är att man kan tanka upp och visa spår tydligt samt att man kan stänga av idiotfunktioner som automatisk zoomning och automatisk ruttomräkning.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är synd att garmin inte har en try before you buy liknande för dessa kartor. Hatar att köpa grisen i säcken när jag redan köpt orginal PRO för Götaland. Är inte rik nog att humpa ut 1600 utan att känna av det flera månader efteråt.

Tråkigt nog finns det bara en webbtjänst man kan vända sig åt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips