Ny version av Touratechs Quo Vadis

Dessutom kan TTQV 4 läsa låsta garminkartor liksom Mapsource, mne ej föra över dem till GPS. Det innebär att det äntligen finns ett alternativ till Mapsource och dess påvra skärmpresentation.

En annan intressant sak är att garminformatkartor kan överlagras transparant på t ex satellitbilder, dvs samma funktion som Teleatlas vektorkartor som kan överlagras bitmapbilder i Fugawi.

Det fanns mycket mer.

NU känns det ännu mer angeläget att man kan se kartor i rik-format i TTQV.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hur öppnar man Garmin kartor?

Någon som kan ge steg för steg instruktioner för att öppna Garmin-kartor i Touratech, tack!
 
öppna QV, starta QV X-plorer genom att klicka på det högra färgglada X-et,öppna mappen QVData och klicka på CDRom Maps, då öppnar sig möjligheten att klicka på cd-skive-ikonen strax ovanför, gör detta och peka på mappen där du har den Garmin-produkt som du vill ha in i QV installerad så är det klart.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
TTQV verkar med förkärlek hämta in .tdb filen. Om man ändrar namnen på basemap och .tdb till annat och tvingar TTQV att hämta in img filen så fungerar det. Kartsymbolerna i Features ser då ut som i Mapsource, vare sig sämre eller bättre.
 
TTQV4 vill inte kännas vid .rik formatet. Kan man "avrika" filen så att kartan/bilden/filen kan laddas in? Hur laddar man in en okalibrerad karta och hur kalibrerar man den? Inte säker på att det går i demoversionen.
[Ändrat av jonasolof 2005-12-27 kl 11:58]
 
jonasolof; sa:
Hur laddar man in en okalibrerad karta och hur kalibrerar man den? Inte säker på att det går i demoversionen.
[Ändrat av jonasolof 2005-12-27 kl 11:58]
Det går nog fint i Demon, du öppnar X-plorern, högerklicka på QV Data, välj "new database" och ge denna ett lämpligt namn, öppna fliken för din nya databas, högerklicka på "Maps" välj "import new map" och peka på den kartbild du vill importera och kalibrera. Följer inte en kalibreringsfil med så kommer automatiskt kalibreringsverktyget upp där du kan välja mellan ett antal olika kalibreringsmetoder, antingen i rutnät eller med hjälp av fria punkter typ oziexplorer. Lycka till!
 
Ladda City Navigator Europe NT 2008

Hej,

Håller på att testa programmet men lyckas inte ladda City Navigator Europe NT 2008. Den läses in och går att starta men får endast upp en gul sida utan vägar. Friluftskartan funkar fint så det borde gå att få City Navigator Europe NT 2008 att funka. Någon som provat?
 
Hej,

Håller på att testa programmet men lyckas inte ladda City Navigator Europe NT 2008. Den läses in och går att starta men får endast upp en gul sida utan vägar. Friluftskartan funkar fint så det borde gå att få City Navigator Europe NT 2008 att funka. Någon som provat?


Hittade detta :
Also note that the original Garmin MapSource products are only compatible up to the City Navigator 8. The new NT Version like the City Navigator 9 NT will NOT work!.

/Johan
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.