Ny Haglöfs LIM 55

Skillnader jämfört med min LIM35:a (den senaste versionen) jag ägde ett kort tag.

Fickan för vätskesystemet sitter kvar på utsidan under axelremmarna. Inget bra system när man har en full påse. Svårt att trycka ner och ryggsäcken sitter sämre. Fast vattnet hålls ju varmt, vilket kan vara bra kyligare dagar....

Nätfickorna har försvunnit, de fungerade ändå inte särskilt bra ändå när säcken var full enligt mig...

Bättre kompressionsremmar på den nya...

Hoppas att kvaliteten är bättre på de nya modellerna. Fick reklamera min efter fyra vandringsdagar eftersom det gick hål på tyget i botten.....Och infästningen till spännremmen vid rullöppningen visade synliga tecken på att den skulle ha gett vika efter ett par månader. Nu har de flyttat infästningen längre ner.

Tyckte dock inte att ryggan var för lång, vilket många har tyckt om lim45:an

Mina 25 öre i spontanitetens tecken...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips