Ny gasbrännare 3000W??

Såg för ett tag sedan en ny gasbrännare på 3000w i det mindre formatet. Minns inte vilket märke det var. Inget svenskt i alla fall..
Kan någon hjälpa mig!
 
Om det inte är något svenskt märke (Primus, Optimus och Trangia), kan det kanske vara MSR, Coleman, Camping Gas, Epigaz, Markill, Jetboil....
/Niklas
 
Lite intressant med deras microregulator som ska motverka det minskande trycket i gastuben vid användning. Och den interna tändaren är ju också lite spännande. Kanske funkar i längden, kanske inte. Den som lever får se.
 
Lite intressant med deras microregulator som ska motverka det minskande trycket i gastuben vid användning. Och den interna tändaren är ju också lite spännande. Kanske funkar i längden, kanske inte. Den som lever får se.

Vad innebär det? Att köket ska klara bränna gas vid lägre temperaturer och högre höjder, eller? Är det någon som testat det här köket? Det skulle vara trevligt med ett lätt gaskök som fungerar bra i kyla. De har i alla fall lyckats klämma in mycket på 73 gram...
 
nja, som jag förstår det, borde det inte betyda att man kan använda det i temperaturer som det rent generellt inte går att använda gas i. Däremot verkar man slippa det störiga fenomenet med att trycket minskar under gång. Du vet man drar på vad som känns som halvfart, väntar på att pastavattnet ska koka, gör något annat under tiden typ hackar lök.. så när man ska titta till köket så inser man att det inte alls kör på halvfart längre utan håller på och småfiser, eller har blåst ut. Rätt trist, även om man ju löser det med att titta till köket hela tiden.
 
Jag skrev ju tidigare att jag gillar Snow Peaks kök så mycket , här har jag hittat ett jag inte sett förut, 53 gram och antagligen det lättaste i världen. Dessutom bara goda testresultat. Lågan går inte rätt upp som på så många andra utan sprids ut åt sidorna också, skall vara bra för seriös matlagning. Ett sånt skall jag skaffa mig. Effekten är tydligen över 3200 watt. Köket heter Snow Peak LiteMax Titanium stove. Jag upprepar - 53 gram !!!!!
 

Bilagor

  • ONECOL.jpg
    ONECOL.jpg
    20.8 KB · Visningar: 599
  • GST-120_4.jpg
    GST-120_4.jpg
    20 KB · Visningar: 636
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Vätskematning i gasbrännare för nybörjare? Kök och brännare 34
Hoffmeister Bensin i gasbrännaren Kök och brännare 15
DoktorGlas Primus gasbrännare Kök och brännare 19
Pannkakan16 Kan Optimus gasbehållare användas till Trangias gasbrännare? Kök och brännare 2
packåsna Hur undviker jag underburn på gasbrännare? Kök och brännare 3
Moga Göra spindelbrännare av trangia gasbrännare? Kök och brännare 10
avslutmedlemskap0904 Gb 74 trangia gasbrännare Kök och brännare 22
avslutmedlemskap0904 Trangia gasbrännare Kök och brännare 2
Moga laga triangia gasbrännare? Kök och brännare 3
nicko_ Gasbrännare under muurika Kök och brännare 6
seasteel Liten, lätt och billig gasbrännare Kök och brännare 63
Örnsätrarn Ny gasbrännare till det mindre Trangia-köket (1liter) Kök och brännare 3
Mumfi Snabb fråga rörande Trangia gasbrännare Kök och brännare 5
Mållgan Problem med trangia gasbrännare Kök och brännare 10
hooters Ny fråga om Trangias gasbrännare Kök och brännare 9
FarmerJoe Trangias Gasbrännare vs andra Brännare. Kök och brännare 20
HPP Göra egen gasbrännare till trangia kök. Kök och brännare 7
ShadingGray Info om gasbrännare? Kök och brännare 13
orjanraberg Frågor om Trangia med gasbrännare Kök och brännare 24
Tenoren Primus EtaPower EF eller Trangia 27 (UL) med gasbrännare? Kök och brännare 14
håhåjajansson Lågans spridning gasbrännare Kök och brännare 2
Damberg Gasbrännare till trangia passar till jägarkök? Kök och brännare 13
Karpaterna.se Gasbrännare till engångsbehållare utan gängning Kök och brännare 9
reidal slang mellan gasbrännare och gasbehållare Kök och brännare 2
ChristerE Trangia gasbrännare hade sotat igen Kök och brännare 6
marhuz Trasig Trangia-gasbrännare Kök och brännare 9
Lasse7704 Primus Gas 100g och Trangia gasbrännare inget bra? Kök och brännare 13
gåsapågen Packning av gasbrännare och Trangia 27-2 Kök och brännare 7
Stordrulen Trangia gasbrännare Kök och brännare 2
Sarvi Trangias gasbrännare - plåtens funktion? Kök och brännare 20
Gryningsflickan Krånglande gasbrännare Kök och brännare 6
Staffan Andersson Norskt test av gasbrännare Kök och brännare 11
ala Markill eller Tragias gasbrännare? Kök och brännare 3
tomatchili Rengörning av gasbrännare Kök och brännare 1
eaglerock Gasbrännare i gammalt Trangia? Kök och brännare 14
fson Minimala gasbrännare? Kök och brännare 27
Strykarräven Bygga vindskydd till gasbrännare Kök och brännare 5
Avslut090305 Gasbrännare? Kök och brännare 4
Tomas J Gasbrännare till Trangia ? Kök och brännare 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.