Ny gasbrännare 3000W??

Såg för ett tag sedan en ny gasbrännare på 3000w i det mindre formatet. Minns inte vilket märke det var. Inget svenskt i alla fall..
Kan någon hjälpa mig!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om det inte är något svenskt märke (Primus, Optimus och Trangia), kan det kanske vara MSR, Coleman, Camping Gas, Epigaz, Markill, Jetboil....
/Niklas

Det var denna jag letade efter

http://www.sotooutdoors.com/products/item/OD-1R.html

OD-1R_l_img.jpg

En trevlig liten rackare...

Lite intressant med deras microregulator som ska motverka det minskande trycket i gastuben vid användning. Och den interna tändaren är ju också lite spännande. Kanske funkar i längden, kanske inte. Den som lever får se.

Lite intressant med deras microregulator som ska motverka det minskande trycket i gastuben vid användning. Och den interna tändaren är ju också lite spännande. Kanske funkar i längden, kanske inte. Den som lever får se.

Vad innebär det? Att köket ska klara bränna gas vid lägre temperaturer och högre höjder, eller? Är det någon som testat det här köket? Det skulle vara trevligt med ett lätt gaskök som fungerar bra i kyla. De har i alla fall lyckats klämma in mycket på 73 gram...

nja, som jag förstår det, borde det inte betyda att man kan använda det i temperaturer som det rent generellt inte går att använda gas i. Däremot verkar man slippa det störiga fenomenet med att trycket minskar under gång. Du vet man drar på vad som känns som halvfart, väntar på att pastavattnet ska koka, gör något annat under tiden typ hackar lök.. så när man ska titta till köket så inser man att det inte alls kör på halvfart längre utan håller på och småfiser, eller har blåst ut. Rätt trist, även om man ju löser det med att titta till köket hela tiden.

Jag skrev ju tidigare att jag gillar Snow Peaks kök så mycket , här har jag hittat ett jag inte sett förut, 53 gram och antagligen det lättaste i världen. Dessutom bara goda testresultat. Lågan går inte rätt upp som på så många andra utan sprids ut åt sidorna också, skall vara bra för seriös matlagning. Ett sånt skall jag skaffa mig. Effekten är tydligen över 3200 watt. Köket heter Snow Peak LiteMax Titanium stove. Jag upprepar - 53 gram !!!!!

Bilagor

• ONECOL.jpg
    ONECOL.jpg
    20.8 KB · Visningar: 672
  • GST-120_4.jpg
    GST-120_4.jpg
    20 KB · Visningar: 702

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg