Nuvi 500

En GPS Nuvi 500 som ska passa för bil, cykel, båt och vandring har introducerats av Garmin.
Passar den för allt detgta eller är det mest reklamprat. Någon som har erferenhet av denna modell?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Snygg modell

men den har några nackdelar. Batteritiden upp till 8 timmar med laddningsbart Li Ion är det jag sätter frågetecken för. Mest för bilbruk men kan användas även i andra motorfordon/motoriserade båtar är min tolkning. Korta fot/skid/paddelturer funkar men inte heldagar i kallt väder.

Men säkert en vettig kompromiss för rätt många användare.

Se utförlig test http://www.gpsmagazine.com/2008/07/garmin_nuvi_500_review.php?page=1

Thure

Håller med dig thureb, har en Nuvi 500 och i bil är den toppen, har bara hunnit prova lite på skoter men där verkar den också funka bra. Har även kört me den på ATV en del och där funkar den också bra.
Ska man ut och vandra däremot, då skulle jag absolut välja en annan modell, mest pga av Nuvins format och batteri, samt att pekskärmen inte är låsbar på Nuvi.
// micke

Håller med dig thureb, har en Nuvi 500 och i bil är den toppen, har bara hunnit prova lite på skoter men där verkar den också funka bra. Har även kört me den på ATV en del och där funkar den också bra.
Ska man ut och vandra däremot, då skulle jag absolut välja en annan modell, mest pga av Nuvins format och batteri, samt att pekskärmen inte är låsbar på Nuvi.
// micke

Kan du stänga av automatisk ruttomräkning?

Annars blir den rätt oanvändbar för cykel/ATV/MC. Jag har bl a en Nüvi 200 som funkar klockrent i bilen men som är helt oanvändbar på MC. Detta enbart p g a att diverse automatiska funktioner inte går att stänga av. På MC:n använder jag en 278 - som i sin tur är lite svårjobbad i bilen....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips