Nu är det dags – Svartgölsträffen är tillbaka!

Nu har svartgölsträffen varit och det är på sin plats att skriva något litet om hur det gick.

Sammanlagt var det 10-12 klättrare som dök upp under helgen. Några kom redan till fredagen, andra till lördagen. Vädret sög under fredagen och lördagen men blev faktiskt riktigt fint på söndagen då åtminstone några strålar letade sig ner till väggen (och inte en endaste droppe – eller klättrare – föll!). En handfull nyturer blev gjorda, en hel del heads bankades, och ett par kapsyler whisky dracks kring kaminen i militärtältet (militärtält rockar!!!). Det var nära ögat för en av oss som omtumlades av en brödroststor sten i huvudet efter att en förrädisk kamplacering hade floppat. Men det slutade, av allt att döma, så lyckligt det kunde.

Överlag tyckte åtminstone jag att helgen var skitkul! Trevligt folk, trevlig atmosfär, och många skratt! Kanske i lite i blötaste laget, men militärtältet vägde upp det. Tack alla för en kanonhelg!
 
Kul att ni e sugna, vi var nere några stycken i helgen å njöt av snö, regn å fin klättring;)

Det e en bit till Svartgöl men jag åker gärna över dan till Bjurviksberget som bjuder på fin klättring. Inte lika mycket som i Svartgöl men i mina ögon riktigt bra.

Är ni sugna så kan vi dela bil!

/Henke
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
trolltind Dags att lägga ner! :) Alpin / Bigwall 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.