Novemberturer 2011

Runt i Stockholm. Video där en som passerar förbi rollar (min 4:20) utan Paddel. Stilpoäng!!!
http://www.youtube.com/watch?v=p4B7F20kzao

6319465849_479208b681_z.jpg

Everytrail

KML fil för Google earth

Senast ändrad:
Nynäsviken med bäver

Hustrun och jag paddlade i går hemma i Nynäsviken. Inga bilder då kameran inte gjorde som jag önskade, men vi hade ett möte med en simmande bäver. Under flera minuter kunde vi följa bävern och den dök och kom upp igen flera gånger. Häftigt tyckte vi som flera gånger paddlat förbi de bäverhyddor vi har i omgivningarna.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Utanför Nyköping

Söndagstur med trevligt möte.
Maltbacken-Rågholmen-Langö-St Äspskär-Läskär-Hamnskär-Kittelö-Risö-Rågholmen-Maltbacken.

Bilagor

• fix_1897.jpg
    fix_1897.jpg
    20 KB · Visningar: 1,073
  • fix_1899.jpg
    fix_1899.jpg
    25.4 KB · Visningar: 853
  • fix_1901.jpg
    fix_1901.jpg
    24.8 KB · Visningar: 875
  • fix_1905.jpg
    fix_1905.jpg
    14.3 KB · Visningar: 766
Kortare dagstur på hemmasjön Rossen, lite blåsigt men härlig sol o frisk luft i massor.

Bilagor

• 20111126  Paddeltur på Rossen 015.jpg
    20111126 Paddeltur på Rossen 015.jpg
    47.4 KB · Visningar: 674

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips