NOS gammal fjällrävenryggsäck

Hej!
jag har en gammal fjällrävenryggsäck, aldrig tagen ur sin påse. Vad tycker ni man ska göra med en sån, finns det samlare som är intresserade? Känns fel att slänga på återvinningen
 

Bilagor

  • ryggsäck fjällräven.jpeg
    ryggsäck fjällräven.jpeg
    3.8 MB · Visningar: 308
Lägg ut den på Tradera - så får du se om det finns något samlarintresse.
Ska du lyckas locka samlare måste bilderna vara fler, och bättre. Både
översikter och detaljer...
/Odd
 
Ryggsäckssamlare måste ha utrymme!
ja, precis :) Utrymme är lite av det jag saknar...Men är den på någon nivå så pass unik att det är värt mödan att fota och greja? Såhär: Finns förutsättningar för något av följande? a) ja den där vill jag betala pengar för på tradera! eller b) den där var så gammal att jag vill ha den i mina samlingar trots att det ekonomiska värdet är dåligt kartlagt! Jag har erbjudit fjällräven/fenixoutdoor att de ska få den men de har inte orkat svara. Så det kanske är en indikation...
 
Bjuder 300 kr.

Vore intressant att veta mera om den. Vad menar du med NOS?

Thure
NOS kanske inte är rätt term här. Men New Old Stock = gammal grej, t.ex. reservdel, som är oanvänd- har legat länge på hyllan. Mina föräldrar köpte campingutrustning ca 1965 så nånstans därikring är den ifrån. Lättmetallram, rak (ingen "hylla"). Plastpåsen är ihopknuten med ett färgmatchat snöre- tänkte att den intresserade får den i det skicket. Obs! själva påsen har några revor. Men inte så stora att det går att ta ut ryggsäcken så att säga.
 
Ryggsäckssamlare måste ha utrymme!
Ja, och ett tillräckligt smalt intresse för att det ska finnas en chans att någon gång ha alla
varianterna - eller hela serien. Jag har nu (i princip) avslutat mitt Alaskasamlande, jag har
alla fem färgerna den funnits i, alla säck- och ramvarianterna - och några udda offsprings.
Projektet är alltså klart nu - och jag har fler varianter av Alaska än vad Haglöfs själva har
nuförtiden... Så nu kommer jag att downsiza innehavet; förser friluftande bekanta och
brorsbarn med helrenoverade och moderniserade Alaska expeditionssäckar - tills jag är
nere vid bara min egen gröna specialare igen ... Det finns säkert Fjällrövenanhängare
som håller på med något liknande där den där passar som hand i handske...
/Odd
 
NOS kanske inte är rätt term här. Men New Old Stock = gammal grej, t.ex. reservdel, som är oanvänd- har legat länge på hyllan. Mina föräldrar köpte campingutrustning ca 1965 så nånstans därikring är den ifrån. Lättmetallram, rak (ingen "hylla"). Plastpåsen är ihopknuten med ett färgmatchat snöre- tänkte att den intresserade får den i det skicket. Obs! själva påsen har några revor. Men inte så stora att det går att ta ut ryggsäcken så att säga.

Blev den såld? Jag bor i Örnsköldsvik och tycker att den där skulle passa bra i min samling.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.