NorthFace tält

Är det någon som vet något om the north face nya tunneltält? Dom har ett nytt tält som liknar Hillebergs Nammatj.

/ Åsa

illnöjd

Tjena
Köpte ett NorthFace Chattanooga På Fjällsport i GbG för ett tag sedan, det har vart med på lite kajakturer.
Bla en tur i Pingsthelgen då det regnade 60mm på en natt.
Jag är illnöjd med de generösa utrymmena och priset var helt OK ca 4000:-
Mvh T

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kika...

... på Vaude Ferret III istället.
I det närmaste samma tält som TNF Chattanooga men med några små skillnader (Till vaude's fördel).
Ferret III har 2 ingångar, vilket iofs Chattanoooga oxå har, men den stora skillnaden är att ingångarna på Ferret III sitter på vardera kortsida av tältet. Lite som hillebergs Keronmodeller. Jag förstår inte riktigt vitsen med att som på Chattanooga ha 2 ingångar på en å samma absid?? Kan någon upplysa mig?

Priset är detsamma så ur den synvinkeln är det ingen skillnad. Båda modellerna är vettiga & klart prisvärda men jag tycker Ferret III vinner med en hårsmån.

Lycka till i valet av tält!

Re: Kika...

sundancekid; sa:
Jag förstår inte riktigt vitsen med att som på Chattanooga ha 2 ingångar på en å samma absid?? Kan någon upplysa mig?
Som in- och utgång så tycker jag att TNF:s variant kan vara att föredra. Jag, och förmodligen många med mig, tycker att det är trevligare om man ligger åt samma håll istället för skavföttes. Då blir det litet smidigare att ta sig in och ut. Det kräver dock att man inte brer ut sin packning alltför mycket men det är nog amrisarna bra på att hantera med tanke på de ynkliga absiderna som många amerikanska tält har... :)
TNF:s tält är ju litet mer fostrande än Vaudes ur den aspekten. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips