Norröna Hadeng La

Jag har kommit över en begagnad 120 liters Norröna-säck av modell Hadeng La. Den sitter som en smäck på ryggen och jag känner att detta blir min ryggsäck för framtiden. Är det någon som vet när modellen slutade tillverkas och är det nån som har någon erfarenhet av ryggsäcken (eventuella svagheter?).

Jag tror att den försvan ur sortimentet från o med sesongen 2003-2004, i den katalogen omtalas Dovre Synkronflex som en ny säck basserad på de äldre ramsäckarna.

Hadeng La fick för övrigt med beröm godkänt i Utemagasinets test för 10 år sedan.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för svaret. Det skulle vara intressant att läsa recensionen. Det blir troligen skarp fälttest i Sarek till sommaren.

Jag har kommit över en begagnad 120 liters Norröna-säck av modell Hadeng La. Den sitter som en smäck på ryggen och jag känner att detta blir min ryggsäck för framtiden. Är det någon som vet när modellen slutade tillverkas och är det nån som har någon erfarenhet av ryggsäcken (eventuella svagheter?).

Grattis :). Har själv "brorsan" Recon Pack med samma ram och använder den nästan till allt faktiskt!

Ett tips har jag, sätt gärna lite vävtejp runt skruvarna som man spänner ryggnäten med, annars kan de gnaga på ryggsäcksväven. Själv har jag också tejpat ramen under näten för att få bättre friktion mellan nät och ram, mina axelremmar gled lite i sidled annars.

Mkt trevligt bärsystem.

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips