Norröna ArchWall-jacka?

Hej!
Jag undrar om någon har erfarenhet av den nya Archwall jackan från Norröna?? Den verkar väldigt välsydd (men dyr) och sitter bra på mig med stor rörlighet i ärmarna.
Är stretchpanelerna lika stryktåliga som vanlig 3-lagers Goretex XCR??

Tacksam för alla svar,
Lars
 
Var finns den?

Har själv funderat på denna.
Finns någon butik som lagerhåller den?
Har haft svårt att hitta något ställe att prova den på
 
Naturkompaniet

Naturkompaniet på Sveavägen i Stockholm har den. Dvs fd Friluftsbolaget aka gamla Friluftsmagasinet.

Tycker jackan är för dyr, nästan 6000:-

Varför kostar en jacka så mycket? Någon som vet? Hur lång tid tar det att sy en avancerad skaljacka idag? Vad tjänar tillverkaren/agenturen/försäljaren på en sådan här svindyr produkt?
 
Vad gäller priset så är väl problemet att jackan tillverkas i landet som inte är känt som ett Mecka för låga priser, dvs Norge. Antagligen har jackan en hög prisnivå med svenska mått mätt redan i Norjä i norska kronor. Lägg sedan på valutaskillnaden som väl ligger på en 15-20% så är du nog uppe i 6000...
 
Med risk för att bli utslängd...

gör jag en fuling och ber er intresserade kolla på Prylmarkanden där jag säljer min Norröna 2002 d.v.s. utan stretch.

Den nya modellen verkar inte alls vara lika stor i storlekarna som den gamla då jag prövade den nya i Gbg.

Det enda stället i Göteborg som säljer den nya modellen är Naturkompaniet på Korsgatan. Den ser (och känns för den delen) ruggigt bra ut men priset på 5800 riksdaler avskräckte i alla fall en fattig student.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...