Norge i påsk 2011

Hej på er
Hoppas att inlägget hamnar i rätt kategori.

Då mina två vänner som var tänka att ingå i min tur till Norge har hoppat av så står jag inför två val, solo eller med några andra trevliga människor göra lite toppturer i påsk 2011.

Jag kommer att köra från Malmö till Jutenheimen (ursäkta stavningen) över påsk. Är det någon här på utsidan som funderar på en påsk på fjället?

Vi kanske kan skapa ett team tillsammans, jag har vana av att vara ute i naturen dock mindre vana av ren klättring.

/Joel

Ett litet förtydligande:
Har ingen "vana" av klättring men många dygn i naturen och i alpin miljö (15 mån vpl. på K4 i Arvidsjaur).

Har basic utrustning rep, sele, isyxa, stegjärn, hjälm mm. samt övrig personlig utrustning.
Kör bil från Malmö.

Har attackerat lite olika toppar på Kreta, Österrike, Schweiz, Slovenien och Sverige. Men aldrig någon "klättring".

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!

Det låter som en trevlig plan! Jag hänger gärna med om dagarna passar, vilket jag är rädd att de inte gör. Vilka dagar hade du tänkt dig? Hela veckan? Jag kommer ha en lite strulig påskvecka och är endast ledig fredag-söndag, eventuellt måndag, och det hinner man kanske inte så mycket på.

/Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips