Norge i påsk 2011

Hej på er
Hoppas att inlägget hamnar i rätt kategori.

Då mina två vänner som var tänka att ingå i min tur till Norge har hoppat av så står jag inför två val, solo eller med några andra trevliga människor göra lite toppturer i påsk 2011.

Jag kommer att köra från Malmö till Jutenheimen (ursäkta stavningen) över påsk. Är det någon här på utsidan som funderar på en påsk på fjället?

Vi kanske kan skapa ett team tillsammans, jag har vana av att vara ute i naturen dock mindre vana av ren klättring.

/Joel

Ett litet förtydligande:
Har ingen "vana" av klättring men många dygn i naturen och i alpin miljö (15 mån vpl. på K4 i Arvidsjaur).

Har basic utrustning rep, sele, isyxa, stegjärn, hjälm mm. samt övrig personlig utrustning.
Kör bil från Malmö.

Har attackerat lite olika toppar på Kreta, Österrike, Schweiz, Slovenien och Sverige. Men aldrig någon "klättring".

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Det låter som en trevlig plan! Jag hänger gärna med om dagarna passar, vilket jag är rädd att de inte gör. Vilka dagar hade du tänkt dig? Hela veckan? Jag kommer ha en lite strulig påskvecka och är endast ledig fredag-söndag, eventuellt måndag, och det hinner man kanske inte så mycket på.

/Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips