Nordica TR12

Någon som vet något om Nordica TR12. Hur bra den är uppför, men framförallt utför. Jag har hört att den skall vara varm och passa bra för breda fötter, stämmer det? Jag skall i förstahand använda den till utförsåkning men vill även kunna använda den till kortare toppturer, och eventuellt tillsammans med snöskor. Själv är jag helt grön på det här området och sätter min tillit till er!
 
TR12

Hej!

Jag har själv ett par Nordica TR12 som jag använder endast till toppturer.
Det stämmer att den är varm och passar breda fötter.
Minus är dock att den är mjuk.
Ska du främt använda pjäxan till utförsåkning föreslår jag att du köper Scarpa Denali.
Hård och bra pjäxa med fina utförs och uppförs kvalitér.
Själv kör jag med lätta dynastar trail och diamir bindning för toppturer samt en riktig offpistskida och alpinbindning samt pjäxor i liftsystemen.
Hoppas du blev lite klokare av detta.
 
Tr12

Jag har ett par Tr12 sedan ett år tillbaka. Trivs bra med dem, enda nackdelen är att de är lite mjuka. Har de tillsammans med diamirbindningar och Rossignol Cobra. Funkar bra ihop! Troligen är Scarpa Denali bättre men då de är hårdare, men de är alldeles för smala för mina fötter. Men varför ska du ha dem med snöskor??
 
Tack för svaren. Det blev faktiskt ett par Scarpa Denali. Nu återstår bara att testa dom över påsken.
Ha det!
/Nicke
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.