Navigering med mobiltelefon i snabb utveckling

Men det förinstallerade kartmaterialet täcker väl inte hela Europa t ex?
Vad kostar det när du vill köra från Stockholm till Rom?
Då måste du väl lösa en licens för Route66 eller något?
Ger det dig oxå möjligheten att titta på och planera rutter på din PC?
En 6110 eller en MioA701 skulle passa fint som tjänstemobil, men inte utan att veta vilka begränsningar det ger.
Mio ger ju samma funktionalitet som min Garmin navigator i bilen. Vad får jag av Nokia?
 
de nordiska länderna är förinstallerade i övrigt lär du köpa licensnyckel som till övriga gps:er .Ock updateringen kan göras antingen direkt i mobilen via mobilnätet eller pc med medföljande dvd med kartor,även uppdatering av trafikinfo och hastighetkameror,reseguider till storstäder uppdateras med några knapptryck på mobilen ock ett litet hål i plånkan.

Kostnader för licenserna vet jag ej
Om du menar planera rutter i datan o sen föra över till mobilen så vet jag ej men jag tror inte det går.
 
Senast ändrad:
Mobiljätten Nokia lägger bud på Navteq, se http://www.nyteknik.se/art/52577 och http://www.nyteknik.se/art/52589. Onekligen ett tecken på att Nokia tror stenhårt på kombinationen mobiltelefon och GPS. Så nu är det bara att vänta på att Nokia släpper ruggade GPS-kompatibla modeller för landsbygds-3G med vettiga batteritider, så att man får täckning värt namnet ute i bushen. :)

/Niklas

Helt rätt - mobilen tar över det har jag insett länge - det finns fortfarande korkade Garmin fantaster på denna site som ger felaktig information sk desinformation heter det på fackspråk - och lägger lite tekniktermer som argument- lyssna inte på det -var kritisk !!
Satsa på navigering i mobilen och satsa på Nokia- A nav winner tro mig! Garmin bläh gammalt idag nu gäller Nokia !

Buster
 
Helt rätt - mobilen tar över det har jag insett länge - det finns fortfarande korkade Garmin fantaster på denna site som ger felaktig information sk desinformation heter det på fackspråk - och lägger lite tekniktermer som argument- lyssna inte på det -var kritisk !!
Satsa på navigering i mobilen och satsa på Nokia- A nav winner tro mig! Garmin bläh gammalt idag nu gäller Nokia !

Buster
Är du på lyset? och tappat forumetiketten helt och hållet...
 
Helt rätt - mobilen tar över det har jag insett länge - det finns fortfarande korkade Garmin fantaster på denna site som ger felaktig information sk desinformation heter det på fackspråk - och lägger lite tekniktermer som argument- lyssna inte på det -var kritisk !!
Satsa på navigering i mobilen och satsa på Nokia- A nav winner tro mig! Garmin bläh gammalt idag nu gäller Nokia !

Buster
Vem ere som ger korkad "desinformation"?
 
Hur bli det då?

Vad kommer då att hända med VK- och AKfunktionerna? Går de samma väg som OSM- och RCfunktionalitetrna?
 
Alkohol och droglås skulle behövas på en del datorer.
Vår käre storben har satt ett nytt lågvattenmärke.
Lämna nu detta forum till sansade och kunniga medlemmar och låt oss slippa fyllesnacket.
 
Kajaknavigering med Nokia

Och så hörde jag ett rykte om att Nokia kommer med en mobil med Navi som man kan ha fastspänd på fördäck på sin havskajak medans man rollar! När denna kommer på marknaden?

/Andreas (inte onykter men trött;)! )
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
HotellKantarell Vart ligger hotell kantarell? Navigering 13
anders-petterh Navigering med hjälp av galaxy watch. Navigering 5
Clashas Analog navigering Navigering 13
Mankko Efterlysning: Komplett bok om navigering/orientering? Navigering 16
870520 Kurser i Navigering!! Navigering 4
frimanniska Navigering i Asien Navigering 10
grodanbolle Vilken mobil gör navigering? Navigering 5
bisonium Hur ställa in så GPSmap 60csx automatiskt adderar en "tappad sträcka" vid navigering? Navigering 12
yanga Navigering utan utrustning Navigering 26
Cyklisten88 Navigering i datorn Navigering 0
Leif L Navigering i Ryssland, Mongoliet och fd Sovjetunionen Navigering 6
BigBigBoa Navigering på laptop Navigering 5
steko rutt planering och Navigering på Garmin 60CSX Navigering 4
goranwi 60Csx-instabil karta/navigeringspil vid navigering Navigering 8
Store Navigering för funktionshindrade Navigering 0
Valgrinden Navigering med Ericsson P990i Navigering 6
avslLM Navigering är inte alltid så enkelt Navigering 10
backpacker8 basic gps navigering Navigering 2
chuck PDA Navigering Navigering 21
brandmansmicke Boktips navigering Navigering 3
Tärnan Handdator med GPS-enhet. Navigering i terräng ??? Navigering 5
magnuss DVD-navigering Navigering 1
pascal Hjälp en nybörjare. Båt navigering Navigering 2
GPS-Navigering? Navigering 2
Erik Barkefors GPS-koordinator mobiltelefon Navigering 6
HMR Är mobiltelefon bättre än riktig handhållen GPS? Navigering 69
mca0106 GPS & karta i mobiltelefon? Navigering 30
duwall Lagra färdspår i mobiltelefon med Java. Navigering 3
soltek Mobiltelefon att navigera med.... Navigering 5
lill-fredde Friluftskartan eller liknande till Mobiltelefon-GPS Navigering 13
buster23 kartor i mobiltelefon Navigering 6
tuomi Bluetooth GPS & mobiltelefon Navigering 0
apersson850 Mobiltelefon med 3 VDC? Navigering 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.