Navigering med mobiltelefon i snabb utveckling

Men det förinstallerade kartmaterialet täcker väl inte hela Europa t ex?
Vad kostar det när du vill köra från Stockholm till Rom?
Då måste du väl lösa en licens för Route66 eller något?
Ger det dig oxå möjligheten att titta på och planera rutter på din PC?
En 6110 eller en MioA701 skulle passa fint som tjänstemobil, men inte utan att veta vilka begränsningar det ger.
Mio ger ju samma funktionalitet som min Garmin navigator i bilen. Vad får jag av Nokia?
 
de nordiska länderna är förinstallerade i övrigt lär du köpa licensnyckel som till övriga gps:er .Ock updateringen kan göras antingen direkt i mobilen via mobilnätet eller pc med medföljande dvd med kartor,även uppdatering av trafikinfo och hastighetkameror,reseguider till storstäder uppdateras med några knapptryck på mobilen ock ett litet hål i plånkan.

Kostnader för licenserna vet jag ej
Om du menar planera rutter i datan o sen föra över till mobilen så vet jag ej men jag tror inte det går.
 
Senast ändrad:
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Mobiljätten Nokia lägger bud på Navteq, se http://www.nyteknik.se/art/52577 och http://www.nyteknik.se/art/52589. Onekligen ett tecken på att Nokia tror stenhårt på kombinationen mobiltelefon och GPS. Så nu är det bara att vänta på att Nokia släpper ruggade GPS-kompatibla modeller för landsbygds-3G med vettiga batteritider, så att man får täckning värt namnet ute i bushen. :)

/Niklas

Helt rätt - mobilen tar över det har jag insett länge - det finns fortfarande korkade Garmin fantaster på denna site som ger felaktig information sk desinformation heter det på fackspråk - och lägger lite tekniktermer som argument- lyssna inte på det -var kritisk !!
Satsa på navigering i mobilen och satsa på Nokia- A nav winner tro mig! Garmin bläh gammalt idag nu gäller Nokia !

Buster
 
Helt rätt - mobilen tar över det har jag insett länge - det finns fortfarande korkade Garmin fantaster på denna site som ger felaktig information sk desinformation heter det på fackspråk - och lägger lite tekniktermer som argument- lyssna inte på det -var kritisk !!
Satsa på navigering i mobilen och satsa på Nokia- A nav winner tro mig! Garmin bläh gammalt idag nu gäller Nokia !

Buster
Är du på lyset? och tappat forumetiketten helt och hållet...
 
Helt rätt - mobilen tar över det har jag insett länge - det finns fortfarande korkade Garmin fantaster på denna site som ger felaktig information sk desinformation heter det på fackspråk - och lägger lite tekniktermer som argument- lyssna inte på det -var kritisk !!
Satsa på navigering i mobilen och satsa på Nokia- A nav winner tro mig! Garmin bläh gammalt idag nu gäller Nokia !

Buster
Vem ere som ger korkad "desinformation"?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Hur bli det då?

Vad kommer då att hända med VK- och AKfunktionerna? Går de samma väg som OSM- och RCfunktionalitetrna?
 
Alkohol och droglås skulle behövas på en del datorer.
Vår käre storben har satt ett nytt lågvattenmärke.
Lämna nu detta forum till sansade och kunniga medlemmar och låt oss slippa fyllesnacket.
 
Kajaknavigering med Nokia

Och så hörde jag ett rykte om att Nokia kommer med en mobil med Navi som man kan ha fastspänd på fördäck på sin havskajak medans man rollar! När denna kommer på marknaden?

/Andreas (inte onykter men trött;)! )
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.