Naturvänliga produkter

Hejsan, jag ska ut och vandra senare i sommar, tänkte se om det är någon som vet om det finns några naturvänliga produkter som man kan använda så man inte smutsar ner eller förstör det fina fjällvattnet. Det jag tänkte på var följande produkter.

Diskmedel
Tvål
Raklödder

Eller bör man kanske försöka klara sig helt undan dessa under en längre vandring?
Tack på förhand mvh Peter

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Generellt ska du aldrig diska eller tvätta dig direkt i ett vattendrag. Ta vatten och sköt bestyren några meter ifrån vattendraget. Marken fungerar då som ett biologiskt filter.

Även om du använder "miljövänligt" diskmedel så är det inte så kul för den som strax efter tar sitt dricksvatten nerströms.

Det bästa är att inte att använda några produkter alls men om du måste så tror jag Sea-to-Summit har en serie med miljövänliga produkter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips