Naturehike tält

Hej, letar tält till sommarens vandring med fru och 13-åring. Tänker tunneltält och 3 personers. Vill också ha en absid då jag aldrig gillat att ha ryggan inne i tältet. Eftersom vi inte kör Ul så blir det också daker som tar plats.

Tältet behöver inte vara UL, men behöver inte väga bly heller. Köper gärna billigt och har inget emot begagnat. Stötte på detta (nytt) från Naturehike. Frågan är om de gör bra tält? Har aldrig hört om märket förut.
https://pakklett.se/collections/3-manns-telt/products/opalus-3p-2-3kg

Är 20D att föredra framför 210T?

Mvh,
Patrik

Jag har diverse prylar från Naturehike (tält, liggunderlag, kök, vattentäta packsäckar) och är väldigt nöjd med de flesta. Använder dessa prylar mest vid paddling längs västkusten, dvs. en del vind och regn förekommer.
Har t.ex. en enmanstält i 20D nylon i flera år nu och det funkar fint här på västkusten året om. Kvalitén är självklart inte samma som hos premium märken som kostar det femdubbla eller mer, men för vanligt bruk några veckor per år duger det.fint.
20D är att föredra, det är lättare och har bättre vattenpelare. Aldrig haft bekymmer i min 20D tält när det regnade eller snöade.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips