Naos 55 eller Naos 70 alternativt Arrakis 65?

Hej, tänkte slå till stort på en av dess ovan nämnda väskor. Just nu lutar det mest åt Naos modellen, har hört att Arrakis skulle vara lite klumpig, sen ser jag fördelar med ett lock om man skulle behöva fästa något stort på väskan peroidvis, samt att man kan helt enkelt ta bort den om man inte vill ha den. Då kommer vi till storleken, här tycker jag att 60-65 hade varit en bra storlek. Jag har en fjällräven kajka 90L och det blir lätt att man bara packar och packar om man får plats med för mycket. Nu vill jag börja vara mer noga med vikten och kunna gå längre och snabbare. Så om jag någon dav måste bära frukansvärt mycket typ 40kg och länge så letar jag upp en 100l med aluminiumram. Jag står egentligen mest och velar mellan naos 55 och naos 70. Någon som har några tankar?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej.. Det skiljer på varje storlek. 85an har två horisontella stabilitetsremmar på varje sida,det har bara 85. Enligt min lokala handlare så tillverkas Naos 85 fortfarande. Ska du ha en,så var ute i GOD tid,det verkar som de bara gör en (litet) antal varje år,är de sen slut,så är de. mvh borano20

Bilagor

• 1049833_1.jpg
    1049833_1.jpg
    40.9 KB · Visningar: 991
  • 82-497_l.jpg
    82-497_l.jpg
    8.8 KB · Visningar: 743
Jag har iof kollat in nörröna synkron. Men nu var det frågan om två andra säckar. Det vart för övrigt Arrakis 65, vilken jag är nöjd med förrutom axelbanden, men det verkar också lösa sig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips