Nån som har klättrat i Spanien

Hej på er, det känns som om man klampar in i ovigd mark här.
Jag kommer bla att cykla till spanien denna sommar. och tänkte att jag skulle försöka att lära mig att klättra.
Är det någon som har varit där ner och vet direkt nåt som inte skall missa? Och också nåt ställe där det finns närliggande klätterbutiker och möjligen kursverksamhet. Jag har hört något om Calpe och närliggande Alicante.
I annat fall så får man väl fråga sig fram på plats som vanligt ;)
Vet du nåt så hjälp mig gärna.

/daniel

Costa blanca

Tjena!

Jag var i det området och klättrade för två år sen.
I Costa blanca som området heter finns det allt från lätta tradturer till hårda sportturer och långa flerlängdsrepor såväl vid havet som inåt landet. Visserligen spritt över ett stort område.
Men helt klart värt besväret.
Vill du veta mer kan du gå in på: http://www.rockfax.com

Hälsningar
Mikko

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Klätterbutik

Jag höll på glömma!

När jag var i Alicante fanns det en klätterbutik som hette "K2". Jag hittade dit genom turistinformationen i Alicante.
Butiken kan säkert hjälpa dig med kurser och dylikt.

Mikko

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips