• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nån att paddla med i Skåne

Hej,

Såg responsen på nybörjare i Göteborg, så jag tänkte testa att lägga in en tråd på Skåne.
Jag vill jättegärna paddla kajak, har endast paddlat ett par gånger på Nya Zeeland, tyckte det var jättetrevligt. Men jag har ingen jag känner som tycker att de vill lägga sin tid på det så finns det någon här i sydsverige som är intresserad av att paddla, jag äger ingen egen (än).
/Ann-Louise

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Staffanstorp

Hej,

Det kanske är en bra idé, tänkte att Skåne inte har så stora avstånd vart man än bor, vi bor i Staffanstorp.

/Ann-Louise

Hej.

Jag o min sambo köpte varsin kajak för ca 1 månadsedan. vi paddlar lite 1-2 dagsturer i lugnt tempo. Jag o min bror brukar dock ta några varv i kanalen lr en kort havstur en gån gi veckan.

säg bara till om ni vill ha sällskap.

Hej!

Jag är också intresserat att paddla i Skåne. Jag har tyvärr ingen kanot/kajak, men har lite paddlingserfahrenhet. Gjorde en paddelsemester, åkte på åar och spelade också lite kanotpolo.
Jag bor i Lund men kan nog cykla eller tåga nån annanstans.

Det vore kul att paddla igen ;)

Det finns också ett par klubbar i närheten, där du nog kan hitta likasinnade.
I Malmö finns två:
Kanotföreningen Öresund www.kforesund.se
Malmö Kanotklubb www.mkk.m.se

Och där är en i Helsingborg:
www.helsingborgskanotisterna.se

(Finns även en klubb i Lödde, men vet inte om de sysslar med annat är tävlingspaddling? www.geocities.com/colosseum/mound/2930/holdme.htm)

Löddeklubben pysslar bara m tävlingspaddling, men det finns en uthyrare på samma ställe, http://www.kanoting.se/, han har både kajaker och kanadensare. Ring innan, han é inte alltid på plats men jätteschysst m udda tider & sånt.

Paddelkompis

Hej!
Jag vill gärna paddla med andra i Skåne! Bor i Helsingborg och tänkte bli medlem i Helsingborgskanotisterna för att kunna följa med dem på utflykter men söker även andra som vill göra paddelutflykter. Gärna sådana som precis har börjat paddla, men även andra naturligtvis.
Är nybörjare och har precis gått nybörjarkurs.

mvh
Kristina

Oj, det var ju ett tag sedan denna tråd var aktiv nu. Så, nu är det 5 månader tills man kan paddla igen tror jag. Jag är fortfarande intresserad utav paddelvänner och bor fortfarande i Staffanstorp.
Bil finns för samåkning osv.
:)Ann-Louise

Hej!

Jag har efter ett par års uppehåll blivit med kajak igen, en v-bottnad rank sak så jag betraktar mig som nybörjare ett tag framöver. Brukar paddla (själv) i Ringsjön, runt Ven eller favoriten runt Hallands väderö. Skulle vara trevligt med sällskap så vill nån paddla hör gärna av er! stenskogen@yahoo.se
Mvh / Christer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips