Nallo GT

Re: Mountain 25

Nizzy; sa:
Har dock sovit tre pers i det några turer och det har gått bra (om alla har huvudena åt olika håll

Kan bara inte låta bli, men hur går det att sova tre pers i ett tält om "alla har huvudena åt olika håll"??? Blir det inte knöligt när någon ligger tvärs över de andra två??? ;)

Fast det gick ju bra enligt dig!

Nåväl, visst, ska man ha ett stabilt, välspänt och välventilerat tält är nog TNF VE25 bland det bästa som finns. Jag har testat innerduken genom att samla ihop den i en "bunke" och fyllt med vatten, det ända stället där det läcker är i sömmarna, så nog tål det en hel del väta. Min åsikt rör endast det osmidiga att låta innerväven eventuellt utsättas för regn och sedan (med eller utan regn) behöva få över yttertältet vilket jag tycker är väldigt bökigt i stark vind.

Lycka till i tältdjungeln!

/ Nicke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Namatj gt

Du har rätt..
Alla tält är kompromiser för att blanda det bästa!
Om man ska ha ett kompromisslöst tält får man köpa militärtält..
Jag kommer inte riktigt överens med keron. Jag gillar namatj bättre..
Jag har sovit många gånger i keron men jag är mer nöjd med mitt namatj gt.

Nallo 2 Gt funkar utmärkt. Enda nackdelen är prassligt tyg när det blåser full storm.Den lilla kondensen som blir torkar enkelt bort med en trasa. Det är jäkligt bra med en stor absid att lägga utrustning osv.

Ett bra tält tycker iaf jag.

visst är det bra

Är inte luftintaget vid fotändan ett extra minus vid tältande i snö och elände just för att det är i marknivå?

Absiden är oerhört stor och fin! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips