tjonsson; sa:Nu hänger jag inte med. Vem är ironisk och vem är inte det, eller är ni båda ironiska?
Välkommen till 1995.
/Henrik Schyffert
tjonsson; sa:Nu hänger jag inte med. Vem är ironisk och vem är inte det, eller är ni båda ironiska?
Nordesjö; sa:tjonsson; sa:Nu hänger jag inte med. Vem är ironisk och vem är inte det, eller är ni båda ironiska?
Välkommen till 1995.
/Henrik Schyffert
Nordesjö; sa:brandmansmicke; sa:Pissnödig nattetid, -30 utanför sovsäcken, då behövs också en flaska med stor öppning varvid Nalgenes sortiment fungerar bra. Jag undviker dock att använda samma flaska till mat & dryck.
Varför det? Om man har betalat dyrt för en flaska som "inte tar åt sig smak" ska man väl utnyttja det?
brandmansmicke; sa:Pissnödig nattetid, -30 utanför sovsäcken, då behövs också en flaska med stor öppning varvid Nalgenes sortiment fungerar bra. Jag undviker dock att använda samma flaska till mat & dryck.
ala; sa:Skinnarmo framhöll dock efter en av sina expeditioner fördelen med den absolut täta korken på nalgeneflaskorna när han hade kvar flaskan i säcken som värmekrus efter uträttat ärende. Vill dock minnas att han använde avkapad PET-flaska vid nästkommande äventyr.brandmansmicke; sa:Pissnödig nattetid, -30 utanför sovsäcken, då behövs också en flaska med stor öppning varvid Nalgenes sortiment fungerar bra. Jag undviker dock att använda samma flaska till mat & dryck.
/A
[Ändrat av ala 2005-09-07 kl 19:42]
ping; sa:ala; sa:Skinnarmo framhöll dock efter en av sina expeditioner fördelen med den absolut täta korken på nalgeneflaskorna när han hade kvar flaskan i säcken som värmekrus efter uträttat ärende. Vill dock minnas att han använde avkapad PET-flaska vid nästkommande äventyr.brandmansmicke; sa:Pissnödig nattetid, -30 utanför sovsäcken, då behövs också en flaska med stor öppning varvid Nalgenes sortiment fungerar bra. Jag undviker dock att använda samma flaska till mat & dryck.
/A
[Ändrat av ala 2005-09-07 kl 19:42]
Avkapad,hur då? Nöp han och tömde emellanåt,verkar otroligt stökigt.Om man vaknar av att vara pinknödig så innehåller iaf min blåsa minst 1,5 liter,det skulle innebära att med en kapad 0,5 litersflaska typ 4 nyp och tömningar.
peter
alven; sa:Nordesjö; sa:brandmansmicke; sa:Pissnödig nattetid, -30 utanför sovsäcken, då behövs också en flaska med stor öppning varvid Nalgenes sortiment fungerar bra. Jag undviker dock att använda samma flaska till mat & dryck.
Varför det? Om man har betalat dyrt för en flaska som "inte tar åt sig smak" ska man väl utnyttja det?
...samtidigt...?
ala; sa:Till pinkflaska skulle jag välja något billigare. Jag har själv sparat polska PET-liknande flaskor med stor öppning till ändamålet men aldrig behövt använda i skarpt läge. Nu finns ju även endel driksflaskor på svenska marknaden med större öppning tex mer. Beror ju lite på hur välutrustad man är samt hur stora mängder som ska ut. Har dock inte testat om en merflaska räcker till rent diametermässigt... det var ett exempel...
Skinnarmo framhöll dock efter en av sina expeditioner fördelen med den absolut täta korken på nalgeneflaskorna när han hade kvar flaskan i säcken som värmekrus efter uträttat ärende. Vill dock minnas att han använde avkapad PET-flaska vid nästkommande äventyr.
Surjamten; sa:...Faktum är att Nalgeneflaskorna egentligen inte är någon särskilt dyr och hype produkt. Det är bara det att den obefintliga konkurensen på hemmaplan (bl.a.) gör att den är ca tre gånger så dyr som i Kanada... /R