Någon som vill hänga på?

Hej långfärdare!

Jag drar iväg neråt Östra europa med start den 1 juni.
Jag kommer vara ute ca 4 månader.
Jag cyklar ner till Bulgarien där jag vänder och tar vägen genom Makedonien,Serbien och Kroatien.
Jag cyklar ca 10-15 mil/dag.Tältar eller bor på Hostell alt hos vänliga familjer längst resrutten.
Budget per dag ca.150kr.
Om någon är intresserad följa antingen hela sträckan eller en bit på vägen,kan ni svara här eller maila mig.

Ha det!

PS. kolla hemsida så ser ni tänkt turplanering DS.

Ladda mp3 spelare och Mobil

Har tyvärr ingen möjlighet att följa med då vi drar ner mot prag den 15juni.

Men nyfiken som jag är så kollade jag i alla fall din hemsida. Såg att du har en laddare för mobilen där.
Jag håller skälv på att skissa på en egen laddare för att ladda min mp3 spelare och mobil, hur fungerar din?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
fungerar utmärkt

Zion; sa:
Har tyvärr ingen möjlighet att följa med då vi drar ner mot prag den 15juni.

Men nyfiken som jag är så kollade jag i alla fall din hemsida. Såg att du har en laddare för mobilen där.
Jag håller skälv på att skissa på en egen laddare för att ladda min mp3 spelare och mobil, hur fungerar din?

Ni får ha det bra i Tjeckien.Vart far ni sedan? Jo, laddaren fungerar alldeles utmärkt även om man får ta uppgifterna från tillverkaren med en nypa salt.Men eftersom man cyklar rätt många timmar/dag och kan fylla på lite laddning eftersom så är det en utmärkt produkt.Och billig i jämförelse med tex solcellpanel.

Ok det låter bra men vart hittade du din laddare och generator?

När jag tittar på bilden ser det ut som om generatorn ger ut 12volt via ett ciggarett tändar utag men det kanske bara är bilden som lurar mig.

Tack!

Jag får alltså en generator som ger ut 12v vi ett ciggaretttändar utag.

Sen köper jag till en laddare till det.

Utmärkt min Ipod (mp3 spelare) Laddas på 12volt och jag tror det blir tillräckligt med ampere.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips