Någon som vill ha en packpåse till en H-löfs Alaska ?

Då jag vet att det finns några samlare av Haglöfs ramryggsäckar på forumet så väljer jag att skänka bort en grön packpåse tillhörandes min saligen insomnade Alaska.

Packpåsen är grön och har loggan med hatten, jag tror att den är från 1996 eller 1997

Jag har inga remmar till den heller ingen ryggsäck.

Packpåsen är knappast använd då jag istället använde det avsedda utrymmet på ramen till att fästa tält och liggunderlag

Skriv en liten rad om varför just du skall få min gröna packpåse :)

Bättre att den kommer till nytta än att den sover en evighetsömn i min frilufts garderob.

Jag åker till Vålådalen från Stockholm imorgon...finns det någon snabb figur som är sugen på en grön packpåse så kan vi nog lösa detta tämligen omgående...

// Pzon ..

Packpåse

Hejsan, jag låter gärna din packpåse leva vidare på min Haglöfs säck.

Min ryggsäck är inte en Alaska utan en tidigare modell med en Coleman kompositram som fanns en period i Haglöfs sortiment som alternativ till Alaska-modellerna. Minns inte vad modellen hette men den låg i Haglöfs toppsegment.

De hade samma packpåse när det begav sig men min sydde jag om till en uppdragssäck vid ett förvirrat tillfälle i slutet av det förra seklet så en ersättare till den säcken skulle vara helt fenomenalt.

Slutligen bor jag i Järpen,du passerar mig på vägen upp till Vålådalen så ett överlämnande blir enklast möjliga.

Vänliga hälsningar
Anders 070-9107642

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej namne !!

Låter som en bra idé

Då skulle vi kunna ses vid OK i Järpen under morgondagen för högtidligt överlämnande.

Jag är lite osäker på exakt när jag kan vara där...men jag skulle kunna slå dig en signal när jag närmar mig...blir troligen strax efter lunch...

Vi ses...

// Pzon ...

Hejsan,
jag kommer att vara ute och cykla under hela morgondagen.
Slå mig en signal eller SMS:a så hittar vi en bra lösning på överlämnandet.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips