Någon som testat Mammut Extreme säcken?

Skulle vilja ha lite reflektioner & synpunkter på denna säck. Tycker den verkar kanon..!
Någon som testat den?

// Jennie

Jag har i en annan tråd sökt efter folk som har provat den men inte fått ngt svar. jag tycker också att den verkar väldligt bra.

Blir intressant om ngn svarar denna gång...

/G

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mammut Extreme 45 L rekommenderas!

Jag har använt 45-litersäcken sedan den kom, -96 tror jag.

Bra axelremmar och midjebälte, som f ö är avtagbart, sitter stabilt och är bekväm att bära med även om man packar tungt (och slarvigt) tack vare justeringsmöjligheterna och de invändiga skenorna av aluminium. Den är även föredömligt ren från onödigt snicksnack och relativt lätt.

Jag använder den bl a till alpin sportklättring, isklättring, vandringar i alperna och här hemma och har bara goda erfarenheter.

Just att bältet är avtagbart är suveränt vid klättring, det är bara att hissa upp säcken lite så är den helt ur vägen.
Bra är även att den (nätt och jämt...) funkar som handbagage på flyget.

(Jag har även en 28-liters, men den är inget vidare, den viker sig i svankryggen då den inte har några förstyvningar invändigt)

Men, som sagt; 45-litersäcken rekommenderas!

Ciao!

Uffe

Arcteryx Khamsin

Någon som äger denna säck? 30 eller 38 litaren ?
Skulle vilja ha lite synpunkter på denna rygga oxå !

Har använt 35-liters säcken och precis som 28-liters viker den sig i svankryggen och är då inte heller så skön att bära, förutom när den är perfekt packad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips