Någon som kan säga något om Altra Lone Peak?

Mer specifikt:

Altra Lone Peak 3.5 alternativt 3.0?

Verkar väldigt trevliga. Har kollat lite reviews men vill ju självfallet höra från er här. :)

Jag har ett par Lone Peak 3.0 sedan några månader. Används som vardags / promenadskor och till något löppass. Inte använt på vandring. Om du har specifika frågor ska jag försöka svara mer.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Har använt 3 par 3.0

Hej!

Jag har använt tre par 3.0 totalt för vandring i USA och Sverige och måste säga att jag är väldigt nöjd. Var initialt skeptisk då de ger väldigt måttligt med stöd och då det är noll drop på sulan men var tvungen att testa lite olika skor då jag hade stora problem med blåsor i varmt klimat. Nuförtiden lever jag i dem.

Stora plus:
Lätta
Följsamma
Bra dämpning under sulan
Bred och rymlig tåbox. Inga problem med blåsor.

Möjliga minus:
Ger inte mycket stöd för ankel/vrist
Zero drop kan kännas ovant
Finns tunnare, mindre vadderade trailskor som torkar snabbare. Inget problem med regelbundet torkväder, tyckte kanske att skorna var blöta ofräscht länge när jag gick hela kungsleden i somras.

Ot

Måste fråga nu när du är här. Du gick PCT med ett "vanligt" Duplex men nu hade du ett camo när du gick Kungsleden (såg på insta). Du var trött på färgen bara eller är det ett solplex? Okej att svara att du suktade efter camo eftersom jag är i samma sits (med ett grönt Duplex) :)

Re ot

Måste fråga nu när du är här. Du gick PCT med ett "vanligt" Duplex men nu hade du ett camo när du gick Kungsleden (såg på insta). Du var trött på färgen bara eller är det ett solplex? Okej att svara att du suktade efter camo eftersom jag är i samma sits (med ett grönt Duplex) :)

Jag har kört samma camo-duplex på såväl PCT som kungsleden. Det duplex som annars synts på min insta tillhör en kompis.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips