Någon som känner igen sig?

Tog denna bild när vi vandrade 2010.
Tror att det var Tjågnårisjågåsj men är ju inte helt säker.

Någon som känner igen sig på bilden?

Bilagor

• S-7754300710.jpg
    S-7754300710.jpg
    86.8 KB · Visningar: 1,039
Hej Morgan!

Jag ser att du inte fått något svar ännu. Jag tror att det mycket väl kan vara Tjågnårisjågåsj, men jag gissar att ingen kan säga detta med säkerhet med tanke på hur lite information bilden ger.

Personen mitt i jokken ser påfallande avslappnad ut, trots svårigheterna. Jag själv hade nog aldrig gått ut i den forsen, men jag kanske är överdrivet försiktig.........Men just den jokken (och många andra) tycker jag man vadar bäst nere på svämkäglan före utloppet i Rapajåhkå.

Hälsn Pelle

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Här är bilden innan.
Det ser ju ut som om att man kunde hoppa över varsom på nedre delen av bilden, men det var brett när man kom fram :)

De var, om jag inte minns fel 4-5 st som gick över där. Och det gick bra, men tryckte på bra med vatten :)
Nu tänkte jag mera på ifall någon som kände igen sig och ville ha bilden.
Kan ju vara kul att ha en bild som denna i minnet :)
Så därav lade jag ut den.

Bilagor

• S-7753300710.jpg
    S-7753300710.jpg
    53.8 KB · Visningar: 505
Hej Morgan!

Personen mitt i jokken ser påfallande avslappnad ut, trots svårigheterna. Jag själv hade nog aldrig gått ut i den forsen, men jag kanske är överdrivet försiktig.........Men just den jokken (och många andra) tycker jag man vadar bäst nere på svämkäglan före utloppet i Rapajåhkå.

Hälsn Pelle

Någon i gänget sade sig ha läst Grundstens bok om detta vad och då stod det att
det var ett lätt vad :)
Kanske inte vid denna tidpunkt :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips