Någon som känner igen sig?

Tog denna bild när vi vandrade 2010.
Tror att det var Tjågnårisjågåsj men är ju inte helt säker.

Någon som känner igen sig på bilden?

Bilagor

• S-7754300710.jpg
    S-7754300710.jpg
    86.8 KB · Visningar: 1,036
Hej Morgan!

Jag ser att du inte fått något svar ännu. Jag tror att det mycket väl kan vara Tjågnårisjågåsj, men jag gissar att ingen kan säga detta med säkerhet med tanke på hur lite information bilden ger.

Personen mitt i jokken ser påfallande avslappnad ut, trots svårigheterna. Jag själv hade nog aldrig gått ut i den forsen, men jag kanske är överdrivet försiktig.........Men just den jokken (och många andra) tycker jag man vadar bäst nere på svämkäglan före utloppet i Rapajåhkå.

Hälsn Pelle

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Här är bilden innan.
Det ser ju ut som om att man kunde hoppa över varsom på nedre delen av bilden, men det var brett när man kom fram :)

De var, om jag inte minns fel 4-5 st som gick över där. Och det gick bra, men tryckte på bra med vatten :)
Nu tänkte jag mera på ifall någon som kände igen sig och ville ha bilden.
Kan ju vara kul att ha en bild som denna i minnet :)
Så därav lade jag ut den.

Bilagor

• S-7753300710.jpg
    S-7753300710.jpg
    53.8 KB · Visningar: 501
Hej Morgan!

Personen mitt i jokken ser påfallande avslappnad ut, trots svårigheterna. Jag själv hade nog aldrig gått ut i den forsen, men jag kanske är överdrivet försiktig.........Men just den jokken (och många andra) tycker jag man vadar bäst nere på svämkäglan före utloppet i Rapajåhkå.

Hälsn Pelle

Någon i gänget sade sig ha läst Grundstens bok om detta vad och då stod det att
det var ett lätt vad :)
Kanske inte vid denna tidpunkt :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips