Någon som hyrt packrafts?

Hej!

Har länge varit sugen på att istället för att fjällvandra paddla packraft längst något lämpligt sjö/vattensystem i fjällmiljö. Har ganska stor erfarenhet av turer i fjällen till fots, men min kunskap kring paddling är näst intill obefintlig. Är sugen på att tillsammans med en vän genomföra en tur i stil med :

Funderar om ni här på forumet känner till någon hemsida eller butik som hyr ut packrafts? Någon som har gjort en liknande tur och kan hjälpa mig med tips och tankar kring vart i sverige man kan tänkas genomföra en liknande tur? Enda kraven är väl att det ska vara fjällmiljö.

Mvh

Yonna Björkkvist gör liknande turer med packraft och fatbike. Kolla hennes packraft & fatbike äventyr tråd på Happyride. Mycket information, inspiration och vackra bilder! https://happyride.se/forum/threads/soeker-en-galen-fatbiker-och-bikerafter.3128252/
Hon vann också första priset i artikeltävlingen för bidraget "Askan i väskan, den sista resan". Stark, oerhört vackert och känslosamt berättelse.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag har en egen packraft, och en massa planer. Det finns ju mängder med möjligheter i Sverige, tusentals åar & älvar, och sjöar i fjällen. Googla och kolla på kartan och hitta på egna turer, en del av inspirationen är att hitta på egna grejjor. Kanotguiden.com kan vara en start.
Det finns ett fåtal uthyrare tror jag, men det är nog bara bra för att testa i början. Ska du satsa på mer & längre turer så köp en egen. Kolla in Avanzakayak.com & Packraft-Sverige.se.

br38.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips