Någon som hyrt packrafts?

Hej!

Har länge varit sugen på att istället för att fjällvandra paddla packraft längst något lämpligt sjö/vattensystem i fjällmiljö. Har ganska stor erfarenhet av turer i fjällen till fots, men min kunskap kring paddling är näst intill obefintlig. Är sugen på att tillsammans med en vän genomföra en tur i stil med :

Funderar om ni här på forumet känner till någon hemsida eller butik som hyr ut packrafts? Någon som har gjort en liknande tur och kan hjälpa mig med tips och tankar kring vart i sverige man kan tänkas genomföra en liknande tur? Enda kraven är väl att det ska vara fjällmiljö.

Mvh

Yonna Björkkvist gör liknande turer med packraft och fatbike. Kolla hennes packraft & fatbike äventyr tråd på Happyride. Mycket information, inspiration och vackra bilder! https://happyride.se/forum/threads/soeker-en-galen-fatbiker-och-bikerafter.3128252/
Hon vann också första priset i artikeltävlingen för bidraget "Askan i väskan, den sista resan". Stark, oerhört vackert och känslosamt berättelse.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

HasseQ

Temp. avstängd
Jag har en egen packraft, och en massa planer. Det finns ju mängder med möjligheter i Sverige, tusentals åar & älvar, och sjöar i fjällen. Googla och kolla på kartan och hitta på egna turer, en del av inspirationen är att hitta på egna grejjor. Kanotguiden.com kan vara en start.
Det finns ett fåtal uthyrare tror jag, men det är nog bara bra för att testa i början. Ska du satsa på mer & längre turer så köp en egen. Kolla in Avanzakayak.com & Packraft-Sverige.se.

br38.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips