Någon som har erfarenhet av Specialized?

Hej!

Var på cykelmässan idag och besökte Specializeds monter. De hade några hybrider som heter Sirrus (Elite m.fl.) som verkade intressanta. Nu undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av Specialized?

Tack
Eva

OK.

Jag äger en S crossroads Elite.
Jag tycker att S har lyckats mycket bra med denna modellen. Bra kvalite på dämpning och ramarna. Jag köpte den med Deore utrustning, men vill nog gärna sett minst XL påmonterad istället.

Formerna på ramen är snygg men inte helt genomtänkt för vattenflaskfästet. Dom krockar med varandra...
Alltså flaskorna....

Däcken kunde varit av lite bättre kvalite, mina sprack efter ngn månader.

Förslag: Testa hojjen NOGA! Känn efter och fundera på dina behov och cykelns möjligheter.

Jag ska köpa en S Stumpjumper Comp snart....
Ha en bra dag/ Dan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag tycker att Specialized kostar mer än vad dom smakar. Ok, dom skall ha credit för att de gör bra ramar, vilka ocksa far bra kritik i fackpress, men de är snala med komponenterna till cyklarna och tar ut oskäligt höga priser.
Detta är i alla fall mitt intryck efter att testat ett par olika Specialized MTBs.

/stefan

Hejsan Eva! Har faktiskt riktigt goda erfarenheter av Specialized, cyklar med sköna vinklar och vacker finish.

Bör dock råda dig att ta en titt på Crescents utbud 2002, innan du bestämmer dig för köp. Mycket prisvärda och en prestanda av sagolik kvalitet!

Lycka till med cykelköpet! Mvh - Sara

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips