någon som har erfarenhet av Muurikka?

Har använt en sån där någon enstaka gång. De fungerar bra.

Det jag inte gillar är att de saknar kant. Ytterst irriterande när maten trillar ner hela tiden. 10cm extra gör säkert mycket på denna front, men absolut bäst vore ju om du kunde svetsa på en kant på 2-3cm. En plåtslagare tar nog inte mer än några hundringar för ett sådant jobb.
 
Jag har den stora varianten, fast med en annan brännare som jag köpte separat, så huruvida det där paketet fungerar bra vågar jag inte uttala mig om...
Storleken beror väl på användningsområdet, vill man laga mat åt två, fyra eller sex personer?
Någon kant har jag dock aldrig saknat, de är ju skålade så jag förstår inte behovet, det är ju inte direkt soppa man kokar på dem!
 
På loppis brukar det finnas 40 cm stekpannor, för några tior. Låt svetsa fast några rejäla muttrar under och sätt på ben av 8-10 mm silverstål. Vida bättre från början.
 
ja kanske det! får kolla på det!

det stora blir nog bäst! ska man släpa på den "stora" saken kan man lika bra bara lägga till en tusing och få något rejält

någon mer som har erfarnhet?
 
Har en stor muurikka i vår grillkåta. Tycker den är riktigt bra för matlagning. Själva grejen är just storleken plus skålformen. Man får olika temperatur från centrum och utåt vilket gör att man kan tillaga t ex fisk på svagare värme långt ut samtidigt som man kan fräsa, eller närmast wooka, potatis och grönsaker i olja i mitten.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.