Någon som har erfarenhet av K2 Pist Off?

jodå....

Hej !


Jag har K2 Piste Off. Bra skida men det finns mycket bättre. Men jag tycker de duger om man är nybörjare till medelgod åkare. Bra att lära sig telis på. Speciellt i pist funkar de riktigt okej. Skaffa gärna 12 mm upphöjningsplattor till dem så får man i kanterna bättre.


Det finns dock mycket bättre och bredare allroundskidor nuförtiden måste jag säga.


Jag har ju andra skidor också, bredare, som jag använder i lössnö.


Jag tycker K2 Piste off som sagt duger bra som pistskida men jag vill gärna ha lite mer surfkänsla i lössnö än vad de erbjuder.K2 skidorna är lite för smala för det.Men som sagt ett bra första-par skidor.


Hälsar, Mats Frank, Umeå
 
K2 Piste Off

Måste ju säga att det var min favorit-skida innan nån dum, å snål, å förmodligen ful typ snodde mina hel-blåa i Åre utanför Sunwing påsken 98. (Må skidorna skicka in vederbörande i ett hårt träd).


Eftersom K2'n är en tämligen lätt och mjuk skida så tror jag inte det är nåt för tyngre åkare. Jag väger runt 63 kg... och tror inte man bör väga mer än max 70-75 kg. Dessutom har jag hört fall där skidan gått sönder, enstaka fall men ändå. Den hade väl rätt mkt midja jämfört med dåtidens skidor, dessutom ett bra belag.


För mig var det en väldigt kvick och rolig skida, som passade mig bra till såväl enklare piståkning (inte för hårt underlag, då börjar den vibrera om man kör fort + isgrepp... ), bra i puckel, kvick och rolig i lössnö, gick bra i tung/uppkörd lössnö...
(Körde på dessa skidor ca en månad i Canada med mkt lössnö, lite i USA, bla i Alta där snön är väldigt lätt... gick bra...)


Men jag håller med Mats om att det idag finns bättre skidor, och självklart ska man ha upphöjningsplattor på en piste off !


Åker nu omkring på ett par Bra Carving-lagg och ler, men saknar mina gamla piste off ibland.
 

a.boden@swipnet.se (Hans Isaksson)

Gäst
Jag åker på dessa!

Jag åker på ett par K2 Piste Off sedan några säsonger tillbaka och dom är helt ok! Hyfsat lätta, men eftersom dom börjar ha några år på nacken känns det kanske mer upphetsande att sikta på ett par timglas.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
John_T NTN Freedom - Någon som har testat? Telemark 9
MorganN NN 75 normen - Någon som har måtten? Telemark 1
ansc09 Har någon åkt Atomic 11.20 Telemark 1
Joakim Engwall Någon som har ett par scarpa T-2 till salu Telemark 5
Har någon tips gällande telemarkutrustning?! Telemark 1
Någon som har provat Giro's skidhjälmar? Telemark 1
jontte00 Någon som vet nått om kombi monterat Telemark 10
jojken2 Bindningen - spelar det någon roll? Telemark 19
crilleus Telemarks Jibber någon? Telemark 7
bash Finns det någon som testat dessa skidor Telemark 5
skovsus Finns någon som är intresserad i arrangera telemarktur Telemark 1
Fjällmulle Någon som testat Garmont Squadra G-fit? Telemark 3
stelow Någon som vet något om Salomons Telis-skidor Telemark 1
Joakim Engwall Någon som vill sälga telepjäxor Telemark 1
Någon som testat Skyhoy-bindningen ? Telemark 9
kjelken Har alla tappat skrivförmågan läsa kan vi ju! Telemark 14
thfc Har Du åkt Head Monster? Telemark 6
christoffer olsson Har precis köpt! Telemark 1
EZ Vilka har g.agenturen för G3:an?? Telemark 1
Norström Har ni några vettiga tips på skidor? Telemark 5
anderslindell Har U.C.P.A nybörjarkuser för telis Telemark 5
Er det noen som har tips til toppturer i RONDANE? Telemark 1
Har nån åkt telemark med UCPA i Frankrike? Telemark 7
ansun Erfarenhet av Atomic TM:EX eller BD Crossbow? Telemark 0
bo5840sv Erfarenhet från Riksgränsen ?????? Telemark 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.