Har Du åkt Head Monster?

Jag har svårt att välja längd på Head Monster 75! Är själv 185 cm och åker såväl långa, mer aggressiva svängar som mjukare kortsväng. Tekniken är bra.

Har du åkt Head Monster som telemarksskida? Vilken längd skulle du rekommendera till mig i så fall - 177 cm eller 184 cm? (Skidan är ju förhållandevis styv vilket får mig att tro att den längre modellen blir svåråkt i kortsväng - stämmer?).

Tacksam för hjälp!
 
Hur mycket väger du, är du stark?
Jag tror inte 184 skidan blir några problem så länge du inte är klen och väger jättelite!
Personens vikt är mkt viktigare än längd vid val av skida!!
 
Monster im85

Kör på ett par Monster im85 som ju är lite bredare. Är själv 179 cm lång och väger ca 85 kg. Upplever nog mina 180 cm skidor som ganska kvicka. Håller nog med föregående om att ett par 184 låter förträffliga. Fladder kan man vara utan och om man vill ha kvickhet är det bara att pressa på lite extra. Kör hårt!
 
Head Monster IM70

Hej!

Jag kör på ett par IM70 längd 174. Jag väger 73 kg och är 178 lång. Med denna längd så har jag hur skoj som helst i backen. Enda anledningen till att gå upp i längd enl mig, är att få mer bärkraft i lössnön.

/Tomas
 
Tack och bock!

Jag tackar för den hjälp jag fått och uppmanar samtidigt andra att fortsätta diskussionen då jag ännu inte investerat i skidorna!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.