Någon som har erfarenhet av Fjällräven Abisko View 2?

Tältet åkte upp i vardagsrummet och jag måste säga att jag gillar det. Innertaket är gjort av tältduk så det är bara sidorna som är av mesh/myggnät. Visserligen sluttar dock innerväggarna en del, så taket blir inte så värst brett men jag tror ändå inte det kommer droppa kondens på varken sovsäck eller ansikte.

Jag har ett Akka view 2, ett liknande tält

Jag är grymt nöjd med valet. Om jag ska vandra långt kanske jag hade övervägt att spara ett kilo i vikt på ett annat tält. Men det är verkligen inte ett tungt tält. Jag har använt det både i skog och på öppet fält och aldrig haft kondensproblem, faktum är att jag tror att mesen och det stora innerutrymmet är bra för den saken.

Det samlas ibland lite vatten på ytterkanterna av taket, men det kan vara min oproffsiga uppspännande av tältet. Det har inte orsakat problem, men det är inte ett tält för snöväder.

Två ingångar och absider är sjukt skönt när man är två vuxna, man får bekvämt plats! Dessutom kan man sitta fyra i tältet om man är inregnade :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Av någon, för mig nu inte helt klar, anledning så beställde jag i förrgår ett nytt tält. Fjällräven Abisko View 2. Även om jag inte har en susning om när jag skulle kunna tänkas använda det så verkade det ju vara ett trevligt sommartält. Kollade runt efter lite recensioner men hittade inte en enda, så jag tänkte fråga lite här istället. Är det någon som har lite info om det?

Ja, jag sätter på mig skämsmässan för att ha köpt ett tält utan att gjort gedigen research först :)

Man kan aldrig ha för mycket prylar! 😉😂

LIten uppdatering

Tänkte det var dags för en liten uppdatering. Har precis tältat på Jeju Island i Syd Korea och tältet skötte sig toppen. Vi tältade vid stranden där det både var varmt och rejäl luftfuktighet. Det blåste en hel del och eftersom tältpinnarna inte fastnade tillräckligt i sand så förstärkte vi med stenar. Vi öppnade upp helt på båda sidorna vilket var otroligt skönt. Under kvällen och natten började det regna rejält och vi fick stänga för men lät myggnätet vara helt öppet, för det blev helt enkelt för varmt annars. Låter man myggnätet vara öppet, känns tältet också mycket rymligare. Det strömmade in fint med luft underifrån.
Vi är helnöjda med det här tältet och ser fram emot fler campingturer i varmare klimat, det var nu som det verkligen kom till sin rätta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips