Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som har erfarenhet av att köpa tält från Aliexpress?
- Trådstartare fekki
- Start datum
Oj då, la inte in nån länk då den fanns längre upp i tråden.
https://www.aliexpress.com/category/100005440/tents.html?spm=2114.10010108.100004.5.JugB7m
https://www.aliexpress.com/category/100005440/tents.html?spm=2114.10010108.100004.5.JugB7m
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Skriv och fråga, den där funktionen de har där på sajten. Jag beställde en pryl som inte skickades på flera väckor. Jag gjorde så och fick svar inom några timmar. "De" hade bevistat någon festival och inte varit på jobbet... Paketet skickades samma dag. 
egentligen står det >3000 mm vilket ju kan betyda betydligt mer. ibland finns mer exakt specifikation längre ner på sidanAlla länkar i tråden visar tält med lågt vattenmotstånd i golvet.
3000mm vattenpelare räcker inte långt om det är fuktigt på marken.
Kan tipsa om att flera av tälten även finns på Amazon.de eller Ebay.de till liknande priser men med bättre garantier och returregler!
amazon.de har fraktfritt till Sverige över 40 euro.
Alla butiker som använder amazons lager och distributionstjänster tror jag, vilket verkar vara ganska många. Hitills har allt jag letat efter där kunnat skickas fraktfritt även fast varorna kostat mindre än 40 euro styck. Hur stor del av alla varor det är har jag ingen aning om, det kan ju ha varit lyckträffar. Som jag förstått det är det ganska nytt att Sverige inkluderats i den fraktfria zonen. Ska man vara petig var det för order över 39 euro såg jag när jag gick in och tittade:
What items qualify for Free Delivery?
Free Delivery applies to items that are shipped to you directly from amazon.de and from third-party sellers who dispatch to you from Amazon Fulfilment Centres (Fulfilled by Amazon). Third-party sellers on the Amazon.de Marketplace set their own shipping rates for items not fulfilled by amazon.de, and delivery fees may apply in these cases.
What items qualify for Free Delivery?
Free Delivery applies to items that are shipped to you directly from amazon.de and from third-party sellers who dispatch to you from Amazon Fulfilment Centres (Fulfilled by Amazon). Third-party sellers on the Amazon.de Marketplace set their own shipping rates for items not fulfilled by amazon.de, and delivery fees may apply in these cases.
Idag kom mitt tält äntligen.
Det som inte syns så tydligt är att det i princip är en enkelväggstält. Det finns ett "badkarsgolv" och från det går det myggnätsväggar upp, men taket är alltså ytterduken direkt.
Uppsättningen var nog bland de enklaste jag varit med om, nästan enklare än popup-tält. Bara att lägga ut tältet på backen (det går att fästa med ett par markspik om det blåser) och trä i bågen, sen står tältet upp. Bågen var hur lätt som helst att trä i.
Tvärpinnen upptill håller bara ut tältet lite, men fördelen där är alltså att det inte regnar in i tältet när man har dörren öppen.
Det är bara dörr på ena långsidan, innertältet har dock en "fönsterlucka" på motsatt sida så man kan förvara utrustning i "absiden" på den sidan.
Krok mitt i taket för lampa, en liten nätficka i innertältet.
På dörrsidan går det att ställa upp ena eller bägge dörrhalvorna i yttertältet, innertältets dörr sitter fast i ena sidan så den går bara att öppna åt ett håll.
Tejpade sömmar och fästen för stormlinor (följde med 4). 10 (tror jag) små Y-pegs.
Som nån påpekade om ett liknande tält så känns golvet väldigt tunnt, men det tror jag gäller alla tält i samma viktklass. Det går helt enkelt inte att få ett så lätt tält utan att ha väldigt tunnt golv. Jag kommer nog klippa till en footprint av nån gammal pressenning. Eller så lägger jag liggunderlaget under tältet
Det känns i alla fall helt klart värt pengarna. Mer pengar hade kanske gett mer tält, men jag är nöjd.
Det som inte syns så tydligt är att det i princip är en enkelväggstält. Det finns ett "badkarsgolv" och från det går det myggnätsväggar upp, men taket är alltså ytterduken direkt.
Uppsättningen var nog bland de enklaste jag varit med om, nästan enklare än popup-tält. Bara att lägga ut tältet på backen (det går att fästa med ett par markspik om det blåser) och trä i bågen, sen står tältet upp. Bågen var hur lätt som helst att trä i.
Tvärpinnen upptill håller bara ut tältet lite, men fördelen där är alltså att det inte regnar in i tältet när man har dörren öppen.
Det är bara dörr på ena långsidan, innertältet har dock en "fönsterlucka" på motsatt sida så man kan förvara utrustning i "absiden" på den sidan.
Krok mitt i taket för lampa, en liten nätficka i innertältet.
På dörrsidan går det att ställa upp ena eller bägge dörrhalvorna i yttertältet, innertältets dörr sitter fast i ena sidan så den går bara att öppna åt ett håll.
Tejpade sömmar och fästen för stormlinor (följde med 4). 10 (tror jag) små Y-pegs.
Som nån påpekade om ett liknande tält så känns golvet väldigt tunnt, men det tror jag gäller alla tält i samma viktklass. Det går helt enkelt inte att få ett så lätt tält utan att ha väldigt tunnt golv. Jag kommer nog klippa till en footprint av nån gammal pressenning. Eller så lägger jag liggunderlaget under tältet
Det känns i alla fall helt klart värt pengarna. Mer pengar hade kanske gett mer tält, men jag är nöjd.
Nu har jag fått mitt tält
3F UL GEAR 740g Oudoor Ultralight Camping Tent
https://m.aliexpress.com/s/item/32695338570.html#autostay
Oväntat snabb leverans. Inkluderar footprint vilket inte står i beskrivningen tror jag. Verkar ok.
3F UL GEAR 740g Oudoor Ultralight Camping Tent
https://m.aliexpress.com/s/item/32695338570.html#autostay
Oväntat snabb leverans. Inkluderar footprint vilket inte står i beskrivningen tror jag. Verkar ok.
Bilagor
En beställning är nyligen gjord på ett Asta pyramidtält och jag har fått mail som meddelat att paketet är skickat.
https://www.aliexpress.com/store/1302938?spm=2114.10010108.0.0.4BgYV3
Har länge varit sugen på att prova ett pyramidtält och framförallt tittat på de lätta varianterna från Locus Gear, MLD och HMG. Det lite väl saftiga priset med nuvarande kronkurs har stoppat mig från att lägga en beställning. När jag hittade det här på AliExpress behövde jag inte fundera länge. Blir jag riktigt nöjd kanske jag kan övertyga mig själv om att det är värt flera tusenlappar för ett par hundra gram i viktbesparing jämfört med det här.
https://www.aliexpress.com/store/1302938?spm=2114.10010108.0.0.4BgYV3
Har länge varit sugen på att prova ett pyramidtält och framförallt tittat på de lätta varianterna från Locus Gear, MLD och HMG. Det lite väl saftiga priset med nuvarande kronkurs har stoppat mig från att lägga en beställning. När jag hittade det här på AliExpress behövde jag inte fundera länge. Blir jag riktigt nöjd kanske jag kan övertyga mig själv om att det är värt flera tusenlappar för ett par hundra gram i viktbesparing jämfört med det här.
Liknande trådar
- Svar
- 43
- Visningar
- 6 K
- Svar
- 5
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar