Någon som handlat från Sportextreme?

Ja.
Jag köpte en 60CS från dom.
Beställde på torsdag kväll och fick den på tisdag vid lunch.
Mycket nöjd!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej,

Låter ju helt okay.

Vad blev fraktkostnaden, inga problem att betala med kort?

Funderar på att skaffa ett komplement till Iquen.

//
Stefan

Det blev 112Kr dyrare än vad det stod på deras hemsida när väl VISA hade tagit pengarna.
Kan tänka mej att det är dyrare kurs hos VISA.
Men i euro stämmer beloppet.
Frakten blev 138Kr.

avslutad210712

Gäst
Funderar på att köpa en 60 CS men eftersom jag är rätt ny på det här med GPS undrar jag om det är någon skillnad på en GPS köpt i USA jämfört med i Sverige. Förutom då priset naturligtvis

Ja, det är skillnad om man köper gpsen i europa eller usa.
Det är baskartan som skiljer, och den är inte utbytbar.
Sedan kan man ju diskutera hur användbar den är, själv tycker jag att den är helt kass!
Om man följer vägarna i baskartan riskerar man att köra många extra mil.

Kan ju hända att man får bättre andrahands värde beroende på vilken baskarta man har...

/C

avslutad210712

Gäst
chuck; sa:
Ja, det är skillnad om man köper gpsen i europa eller usa.
Det är baskartan som skiljer, och den är inte utbytbar.
Sedan kan man ju diskutera hur användbar den är, själv tycker jag att den är helt kass!
Om man följer vägarna i baskartan riskerar man att köra många extra mil.

Kan ju hända att man får bättre andrahands värde beroende på vilken baskarta man har...

/C

Gissade nästan att det är något sånt men baskartan vet jag inte om jag är så intresserad av utan det är mest friluftskartan och sjökort som jag vill kunna använda. Andrahandsvärdet kanske är värre men å andra sidan så med den prisskillnaden som är (oavsett om man åker på moms) så spelar det mindre roll för min del. Dessutom säljer jag nästan aldrig mina grejor utan jag ger bort dem till någon nära behövande (läs min dotter *L*).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips