Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kollade lite på KSO inför en kommande höstvandring och upptäckte detta! Kan det vara möjligt? Av vilken anledning installeras WiFi i ett rastskydd, det finns ju telefon??
/Lasse Å
Kollade lite på KSO inför en kommande höstvandring och upptäckte detta! Kan det vara möjligt? Av vilken anledning installeras WiFi i ett rastskydd, det finns ju telefon??
/Lasse Å
Kanske inte alla mobiloperatörer har täckning där. I så fall kan ju de som inte har täckning med sin operatör just där bara ringa nödsamtal till 112. Ett lugnande skypesamtal hem kan kanske förebygga en utryckning i onödan, så jag ser en poäng.
Det är väl just den vid Spåime som Lasse Å menade.
Hur som helst, man måste ju kunna uppdatera sina social media accounts medan man spatserar mellan fjällrestaurangerna. Såklart att anhöriga skulle bli oroliga om de inte se en uppdatering på Insta, FB eller Snap på några timmar.
Det är väl inga nackdelar med det, påtalade inte några sådana. Tyckte bara att en Wi Fi punkt mitt ute på fjället var så osannolik.
Om nu alla inte har täckning där så kan det, som Patrik skriver, vara bra då leden används av många vandrare som kanske känner behov av att komma i kontakt med nära och kära.
/Lasse Å
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...