Någon mer än jag som åker snowblades?

Nä, jag bara undrar om det finns nån förutom jag här som åker snowblades? Själv har jag åkt i en säsong nu och det är mycket roligare än "vanliga" skidor och det är något som jag rekommenderar till de som fastnat i utvecklingen.
 
Har någon provat med telemarks bindning?

Jooooovist, att åka på korta skidor är otroligt bra för att lära sig stå mitt på skidan, o skärande sväng är ett sant nöje, tar man i lite så ligger armbågen och skrapar i snön,
Jag köpte mina bara för att använda när jag åker släplift upp för att flyga skärm, lätt att snöra fast på selen, stålkanter så det går att åka ned med 15kg på ryggen om vädret inte tillåter start,
I alla fall så upptäckte jag att det var mer än bara leksaker, jag bränner ifrån det flesta i backen, och har ännu inte mött någon som skär diken med mindre radie så deså,
 
Hjälp!

Aha, en som verkar veta. Slipper gärna alla bladeshatare. KAn du hjälpa mig? Kör man med vanliga slalompjäxor eller måste jag köpa helt ny utrusning. Vet du någon butik i Stockholmstrakten som kan dessa skidor?
 
Snowblades och acceptans

För ca 6 år sedan tillverkade vi egna snowblades innan någon sportbutik nere på västkusten hade det iaf.

Vi tog bara och kapade av ett par gamla skidor och satte dit ett par slalombindningar. De var inte speciellt långa ca tio centimeter framför och bakom pjäxan.

När vi sen åkte med dem i backarna blev vi stoppade av pistvakter som undrade om de var tillåtna och reglementsenliga. När de inte hittade något avvikande så fick de godkänna dem men efter två dagar när vi visade vad man kunde göra med dessa roliga "leksaker" så förbjöd de skidorna eftersom de tyckte att de var "farliga". Allt beroende på att vi bevisade att det gick att hoppas högre och längre och göra extremare saker i backen när man hade dessa skidor på sig.
 
Till Gunilla

Ja, du använder helt vanliga slalompjäxor till snowblades.
Apropå vem som säljer dem i Stockholm, så gör ala större kedjor det (jag bor själv i Stockholm). Kolla på exempelvis Stadium, Intersport eller Team Sportia. Dessa har de vanligaste modellerna, men om du vill ha någon annan får du ringa runt och fråga.
Hej!
 
Visst!!! Snowblades är kul!! själv är jag inne på tredje sesongen med snowblades och det är hur kul som helst!! Så stå på er Snowbladesåkare!!!!!!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...