Nätunderställ

Nån som kan hjälpa mig hitta ett bra nätunderställ (ett sånt där underställ som man ser lite extra snygg ut i alltså, men en massa käcka hål i) nånstans i en internetbutik?

Jag har letat men kan inte hitta det nånstans.
 
Norska Brynje är ju en klassiker, jag gillar det helskarpt även om storlekarna är en aning skruvade. Själv får jag tränga mig in i ett stl L (herr), trots min annars ringa kroppshydda.

Det brukar finnas även på den lokala fiskebutiken (i t ex Vilhelmina eller Sorsele...)

Orienteringsshopen Letro har den:
http://www.letro.se/

(de har ju en massa annat nice stuff...)
 
Jag köpte mitt Aclima på northstar.se. Men om man är så snygg i det vet jag inte. Iofs har jag inte sett nån annan än mig själv i nätunderställ, och jag är inte snygg i nåt.
 
Superhjälten i naturen!

Tjena!
Har själv Aclima med woolnet och krage som jag älskar kommer aldrig byta till vanligt underställ för jag känner mig sällan blöt och blir jag det så torkar det väldigt fort. Sen luktar den ju lite:)
Man ser ut som en superhjälte i den och tycker att den helt klart är snyggare än andra märken pga sina förstärkningar för bärremmar.

Ibland kan jag känna att kragen är overkill men den är oftast skön och gör att jag kan dra ner dragkedjan för bättre ventilation utan att halsen kyls av vinden.
Visst kan man lösa detta med en ull-buff runt halsen istället.

Min röst ligger iallafall 100% på Aclima Woolnet!



----
OT:
Ska prova Aclimas balaclava som jag fyndade på vildmarksmässan snart, ska bli intressant! Beställde även en Balaclava Woolpower 400g så nu ska det utvärderas, dubbelt så dyr som Aclima!
Pratar vi ull så kan jag tipsa om icebreaker boxers i 150g ull, funkar grymt bra men en aningens ömtåliga.
 
+1 för Aclimas Woolnet

Har långärmad tröja utan krage plus långkalsingarna, använder aldrig nåt annat.
 
Anledningen till att jag vill ha ett nätunderställ är att jag blir alldeles för varmt i mitt tunnaste syntet underställ (det tunna ylleunderstället är ännu värre, så föreslå inte det).

Om man jämför värmen mellan yllenätunderstället och ett traditionellt syntetunderställ, vilket är varmast tycker ni?
 
Woolnet suveränt

+1 för Aclima

Jag har både en syntet nät T-shirt och nu den långärmade merinon på vintern.
Helt suveräna plagg. Den stora fördelen är att man känner sig mycket torrare. Jag brukar kombinera dem med en lätt nylonskjorta på sommaren och en ullskjorta på vintern.

Varmare än andra underställ är de dock inte. Snarare tvärtom, men det är inte underställets främsta uppgift att vara varmt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.