Nätsida om KAP-Arctic!

Jag är för en fri konkurrens på marknaden för friluftsprodukter. Det gynnar oss konsumenter, ger ett bättre utbud och lägre priser. Ofta är det små företag som står för de nya innovationerna och de mest prisvärda produkterna. Dock är det så att de små företagen oftast har betydligt mindre resurser för reklam och information än de stora jättarna, vilket får till följd att friluftskonsumenterna inte känner till deras produkter. KAP är ett exempel på ett litet enmansföretag som tillverkar en bra produkt, men som har begränsade resurser för marknadsföring. Jag har därför gjort en nätsida om KAP-Arctic med information, bilder och egna erfarenheter av köket.

Sidan är gjord helt på mitt eget initiativ, och jag har inte fått någon ersättning från KAP. Det innebär att KAP inte har något ansvar för materialet på sidan, samt att jag kan skriva vad jag vill utan att påverkas av företaget. Gunnar Finn har dock granskat och godkänt sidan.

Ägaren till servern där sidan ligger har ett allmänt förbud mot reklam. Var gränsen går mellan reklam och information är ju inte lätt att veta, men för att inte göra mig skyldig till några övertramp så har jag inte angett några priser eller inköpsställen på min sida.

I och med att sidan läggs ut hoppas jag också att jag slipper svara på de mest grundläggande frågor om KAP-Arctic som då och då dyker upp här på Utsidan. Eller så blir det bara fler frågor till mig..?

Adress:

http://www.ess.slu.se/peterask/fri/kok/arctic

eller gå via min friluftssida på:

http://www.ess.slu.se/peterask/fri

MVH

Peter Ask

Toppklass!

Dessa sidor är ännu bättre än Peters gamla sida - vilket inte säger lite det!

Perfekt för alla oss som är lite av "nybörjare" inom tex alpinism. Spana in med en gång!

Ruggigt bra sida Peter!
/Magnus

PS. Det enda negativa är att ens egen sida bleknar vid en jämförelse, men det får man väl ta... DS.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Håller med

Man bör spänna på sig dräggelkopparna innan man börjar läsa och titta. Kul med så mycket samlad information om friluftsliv och köksutrustning på samma sajt.

:)

/Johan

KAP på Kungsgatan

I Stockholm så säljs KAP Arctic av Sportkompaniet på Kungsgatan strax öster om korsningen med Wasagatan.

Gunnar Finn säljer också direkt via postorder.
Kiruna Arktiska Produkter KAP
Linnéstigen 11, 981 31 KIRUNA 0980-128 40
Fax 0980-126 47
Mobiltfn 070-343 99 40

Hälsningar Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips