Nästa drömprojekt - Campa el Shimano?

-Patric-; sa:
Jag fattar dock inte hur Italienarna kunde vara före Japanerna med 10 klingor, Japanerna e ju trots allt experter på små saker.. :)
De var ju inte så lite före heller... :)
Campa har ju fyra modeller med 10-delat nu medan Shimano precis kommit med sin första...
Kontentan blir som vanligt, vill du va snygg så satsa på Italienskt.. Skall skiten å andra sidan hålla så är det nog Japanskt som gäller!!!
Jag skulle vilja säga att Campa och Shimano nog egentligen är ganska likvärdiga. Personligen så skulle jag välja Campa, kanske mest för att jag inte vill ha en fullständig monopolsituation...
Sedan går det ju inte att komma ifrån att jag själv inte kommer att köpa någon av värstinggrupperna men eftersom jag ändå vill ha 10-delat så blir det inte så mycket kvar att välja på... :)

/Fredrik, med gamla hederliga Dura-Ace och Ultegra på hojen idag...
 
haskell; sa:
/Fredrik, med gamla hederliga Dura-Ace och Ultegra på hojen idag...

men man blandar ju inte ;) Dura-Ace och Ultegra är som att ha både bearnaise och gorgonsola på pizzan!

Hörru Håkan, vad skall du ha för hjul å ram te dina växlar å bromsar..?

(har sadelstolpe i titan)
 
Shimano och proffs

Kan inte hålla mig utanför den här diskussionen som har gett mig tillbaka förtroendet för utsidan.

Svåra val är det att välja mellan Shimano Dura-Ace eller Campas Record (dagens I-landsproblem). Såg att någon ville visa på proffsens så kallade "val" och att de bara kör med Shimano. De kör nog mest på det de får betalt att köra på. Gör en sluten omröstning i de Italienska lagen och nog skulle de välja Campa! Sug på den!
 
Re: Shimano och proffs

bergochcykel; sa:
Gör en sluten omröstning i de Italienska lagen och nog skulle de välja Campa! Sug på den!

Det finns några få saker som intresserar Italienarna.. Det är fjollboll, 14-åriga oskulder, humoristiskt små koppar starkt kaffe och Cykling!! Italienarna är världens mest nationalpatriotiska folk(därav Mussolinis framgång), klart att dom väljer en Italiensk tillverkare?! Tror du på allvar att Fransoserna och Spanjakerna skulle välja espresso-växlar elle?
 
Självklart skulle de det, om de bara fick möjlighet att få testa prylarna. Men då Shimano dominerar marknaden totalt så får de ta vad de blir erbjudna. Spanjackernas och Ostronätarnas valmöjligheter ligger kanske mer i vilka "kosttillskott" de skall välja..
 
bergochcykel; sa:
Spanjackernas och Ostronätarnas valmöjligheter ligger kanske mer i vilka "kosttillskott" de skall välja..

och så länge kosttillskotten är i deras huvudintresse så är växlar och bromsar av underordnad betydelse och denna diskussionen har ingen funktion..
 
Dessa stora bolag!!

bergochcykel; sa:
Självklart skulle de det, om de bara fick möjlighet att få testa prylarna. Men då Shimano dominerar marknaden totalt så får de ta vad de blir erbjudna. Spanjackernas och Ostronätarnas valmöjligheter ligger kanske mer i vilka "kosttillskott" de skall välja..
Alltid de stora bolagens påtryckningar! Fy vad elaka dom är?! Kan det vara så att Shimanos dominerande ställning beror på att dom gör bättre prylar? Dom har förtjänat sin position tycker jag!!
 
Re: Dessa stora bolag!!

Pastor Hälge; sa:
Alltid de stora bolagens påtryckningar! Fy vad elaka dom är?! Kan det vara så att Shimanos dominerande ställning beror på att dom gör bättre prylar? Dom har förtjänat sin position tycker jag!!

ssshhh!! avslöja inte hemlisen nu!! :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.